Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Luiza Julea, de profesie arhitect peisagist, a realizat peste 50 de proiecte de amenajare de grădini private, grădini pentru spaţii comerciale sau pentru clădiri de birouri

06.09.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

♦ Luiza Julea, absolventă a Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu“, schiţa la numai 24 de ani primele proiecte de amenajări peisagistice semnate Garden Boutique. În 2015, în ultimul an de master, punea bazele Garden Boutique cu 25.000 de euro, finanţare obţinută prin programul Biz Up!, pentru dezvoltarea şi formarea antreprenorilor.

Luiza Julea şi-a dorit să devină arhitect peisagist de la 17 ani, după o vacanţă în Kruger National Park, o călătorie care i-a scos în cale o tânără care era arhitect peisagist în Londra şi care i-a povestit despre proiectele pe care le realizează pentru hoteluri şi resorturi de lux.

Acela a fost momentul zero, au urmat studiile în domeniu (Facultatea de Amenajarea şi Planificarea Peisajului din cadrul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu“ din Bucureşti) şi propria afacere începută în 2015.

 „Aveam 24 de ani, eram în ultimul an de master, iar să-mi fac o afacere a fost o provocare care m-a determinat să învăţ să mă descurc singură. Aş repeta-o oricând ca experienţă. Am fost în practică în cadrul unei companii şi mi-am dat seama că mie nu îmi place să fiu angajată, pentru că nu mă pot adapta la program şi atunci am zis că trebuie să fac ceva pe cont propriu“, spune Luiza Julea, fondatoarea Garden Boutique.

A început să caute pe internet programe de finanţare pentru start-up-uri, a întocmit un plan de afaceri şi a aplicat pentru un program derulat de stat (Biz Up) de unde a primit o finanţare de 25.000 de euro.

În primii trei ani de activitate, tânăra „a dat viaţă“ la peste 50 de proiecte de amenajare de grădini private, grădini pentru spaţii comerciale sau pentru clădiri de birouri şi de locuit, pereţi verzi, grădini verticale exterioare şi interioare, spaţii publice sau proiecte urbane şi teritoriale.

„Primul proiect a fost o grădină privată, a unei doamne care locuia în Elveţia, iar când a ajuns şi a văzut ce a ieşit, a fost foarte bucuroasă. Când am văzut ce bucurie le aduce oamenilor ceea ce facem, am ştiut că trebuie să continuăm şi să aspirăm la mai mult.“Serviciile de amenajare oferite de Garden Boutique încep de la schiţă, proiectare, deviz de calcul, negociere, implementare, coordonare, management de proiect şi mentenanţă.

Compania se ocupă atât partea de minerale, de plantele care sunt incluse în peisaj, decorul şi partea de iluminat.

„Un proiect de 100 de metri pătraţi, foarte simplu, poate fi amenajat cu 10.000-15.000 de euro, dar depinde ce îşi doreşte beneficiarul“, spune Luiza Julea, care arată că este greu să oferi un reper de preţ pentru că solicitările clienţilor sunt diferite, la fel şi nevoile lor.

În prezent, Luiza Julea se ocupă de realizarea grădinilor unui proiect rezidenţial, în zona de nord a Capitalei, iar antre­prenoarea îşi doreşte să intre şi în zona de spaţii publice, unde vede un mare potenţial de dezvoltare.

„Orice proiect rezidenţial trebuie să aibă 30% spaţiu verde, iar dezvoltatorii cu care lucrez eu respectă această prevedere legală.“

Luiza Julea recunoaşte că sunt persoane care oferă preţuri foarte mici pentru a câştiga proiecte şi astfel devine dificil să intri pe anumite segmente de piaţă.

Mai multe detalii pe zfcorporate.ro

„De când am înfiinţat compania am avut peste 50 de proiecte. Cash flow-ul în domeniul nostru este cuantificabil la doi ani, pentru că proiectele se întind pe o durată mai mare. Dacă facem toate proiectele pe care ni le-am propus anul acesta, ajungem la 300.000 de euro“.

Clienţii companiei sunt atât persoane fizice, cât şi dezvoltatori imobiliari sau clienţi corporate, care îşi doresc amenajarea spaţilor de birouri. „Încercăm să realizăm locuri cu personalitate. Să creăm unitate prin diversitate.“

Antreprenoarea spune că în viitor îşi doreşte să aibă cât mai multe proiecte în parteneriat cu dezvoltatori imobiliari şi vrea să facă şi un proiect de educaţie pentru tinerii fermieri. De asemenea, vrea să-şi menţină constanţa proiectelor din zona privată şi să mărească numărul de proiecte din zona publică.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania