Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Laura Tămaş adună pe platforma Prispa Nouă producătorii locali de mobilă. Până acum a listat 11 branduri şi 120 de produse şi vrea să ajungă la 1.000 de piese pe site

15.12.2021, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Până acum, Laura Tămaş a fost cea care i-a abordat pe producători, Prispa Nouă fiind o platformă încă mică, în dezvoltare, dar se aşteaptă ca în curând producătorii s-o abordeze pe ea, pe măsură ce proiectul va creşte şi va deveni mai cunoscut.

Experienţa mutării în casă nouă în plină pandemie, când toate cumpărăturile au fost făcute online, i-a atras Laurei Tămaş atenţia asupra lipsei unei platforme care să adune brandurile locale din producţia de mobilă.

Aşa că, după ce s-a gândit mai multe luni cât de necesar ar fi un astfel de proiect, a hotărât să-l creeze chiar ea. Şi astfel a ajuns să lan­seze în iunie 2021 Prispa Nouă, un ma­gazin online cu branduri româneşti de mobilier.

„Mi-am dat seama că cele mai multe produse veneau din afară, în special din Polonia şi din ţările nordice. Am realizat atunci că la noi în ţară este un potenţial foarte mare care nu este exploatat. Atunci când m-am gândit să creez o platformă doar cu produse de mobilier făcute în România, m-am gândit care ar fi numele repre­zentativ. Am ajuns la Prispa Nouă, pentru că am perceput prispa ca pe un loc unde se văd prietenii, un loc ferit, fructuos din punct de vedere social. Am adăugat şi «nouă», pentru că noi ne-am dorit să reinventăm tradiţionalul“, a povestit Laura Tămaş la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Prispa Nouă integrează atât produ­cătorii mici, cât şi pe cei mari, funcţionând ca un canal de vânzare şi de prezentare a produselor lor. Printre branduri se numără Dia Buga Design, care face corpuri de iluminat, Şezi.ro, dar şi branduri mai mari, care produc de mult timp.

„Toţi au în comun faptul că sunt producători locali şi au capacitatea de a face produse bune din punct de vedere calitativ, cele mai multe din lemn masiv sau materiale organice. Promovăm stilurile clasic modern sau mid-century modern, eclectic, minimalist sau scandinav şi industrial. Majoritatea produselor sunt din lemn masiv sau din alte materiale durabile, cum ar fi metal, ciment sau piele naturală.“

Până acum, Laura Tămaş a fost cea care i-a abordat pe producători, Prispa Nouă fiind o platformă încă mică, în dez­voltare, dar se aşteaptă ca în curând pro­ducătorii s-o abordeze pe ea, pe măsură ce proiectul va creşte şi va deveni mai cunoscut.

„Acum avem 11 producători listaţi, în mai puţin de jumătate de an. Nu am o ţintă, nu contează neapărat numărul de producători, ci mai degrabă numărul de produse – acum sunt 120. Pentru orice magazin online, ţinta este să aibă 1.000 de produse listate, deci avem de crescut. Avem obiecte de ceramică, tablouri, dar şi mobilier mare – paturi, mese, scaune, dulapuri. Gama este largă“, adaugă Laura Tămaş, care locuieşte în Oradea.

Mai multe detalii pe zf.ro

Pentru accesorii, preţurile sunt de 100-200 de lei, iar pentru obiectele de mobilier preţurile ajung şi la 10.000 de lei, pentru mesele din lemn masiv. Clientul tipic care intră pe Prispa Nouă este o persoană de circa 35 de ani, probabil căsătorită, care se mută la casă sau la apartament, are copii, lucrează şi vrea ca fiecare obiect din casă să aibă un sens, să se potrivească stilului lui. Aşa arată portretul-robot creionat de Laura Tămaş.

Ea nu avea o aplecare către zona de mobilă înaintea acestei afaceri, însă avea o înclinaţie către frumos, spune ea. În plus, odată cu mutarea, a intrat în detalii şi a ajuns să înveţe foarte multe despre producţia de mobilă, în special din lemn masiv.

„Pentru anul viitor, am trei direcţii mari de dezvoltare. Întâi de toate, vreau să mergem către vânzări business-to-business, către şi arhitecţi şi designeri de interior, pentru că eu cred că ei sunt canalele de a ajunge la clienţii noştri. În al doilea rând, aş vrea să dezvoltăm produse proprii. Al treilea plan este să mă uit şi la românii plecaţi în străinătate, care îşi doresc să achiziţioneze produse cu specific local, produse în România.“

Până acum, Prispa Nouă a necesitat investiţii de circa 12.000 de euro, iar în ultima lună, vânzările au ajuns la 10.000 de lei. Laura Tămaş spune că nu vrea să lucreze cu stocuri, ci pe comandă, cel puţin deocamdată, până când va trage nişte concluzii despre ce se vinde şi ce nu. Abia apoi va putea face stocuri.

„Piaţa mobilei este în creştere continuă, pentru că românii vor să investească mult mai mult în produse fabricate local.“

În afară de Prispa Nouă, Laura Tămaş este angajată full-time la start-up-ul de securitate cibernetică TypingDNA. Crede totuşi că, la un moment dat, Prispa Noua va rămâne singura ei activitate de business.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

Pentru accesorii, preţurile sunt de 100-200 de lei, iar pentru obiectele de mobilier preţurile ajung şi la 10.000 de lei, pentru mesele din lemn masiv.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania