Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Laura Hizo-Miloş a deschis ciocolateria Maximilian Chocolat în Cluj-Napoca în urmă cu un an, inspirată de vizitele în Belgia din copilărie

25.11.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Capacitatea de producţie ajunge la 500 de bucăţi pe zi şi, ţinând cont de numărul comenzilor primite deja de sărbători, Laura Hizo-Miloş spune că o va atinge în următoarele săptămâni şi se aşteaptă la un sezon bun, în ciuda pandemiei.

Laura Hizo-Miloş avea câţiva ani când a mers pentru prima dată cu mama ei în Belgia, în oraşele vestite pentru ciocolata artiza­na­lă, precum Bruges şi Waregem, şi s-a îndrăgostit de ce a văzut acolo. A urmat un traseu profesional în domeniul economic, pentru ca, după 11 ani petrecuţi în consultanţă, să schimbe macazul şi să aleagă o activitate creativă, inspirată de ce văzuse în călătoriile prin Belgia. Aşa a ajuns să pună bazele Maximilian Chocolat, o ciocolaterie din Cluj-Napoca.

„Atelierul nostru se află pe strada Universităţii din Cluj-Napoca. Suntem amplasaţi la parterul unei clădiri istorice. Ne-am dorit să putem primi oamenii aici la degustări, workshopuri, să poată vizita ate­lierul“, a povestit Laura Hizo-Miloş la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Maximilian Chocolat a apărut în de­cem­brie 2019, după o investiţie de 45.000 de euro, din care 38.000 de euro au fost finan­ţa­re ne­rambursabilă. Brandul a fost inspirat din fa­milie, Maximilian fiind numele fiului Laurei. Deschiderea a venit la capătul unui an în care antreprenoarea s-a perfecţionat la cursuri de formare şi a exersat, ea neavând deloc expe­rien­ţă în domeniu. A obţinut Certificatul de Cio­colatier Artizanal, a urmat cursuri la Academia de Ciocolată Callebaut din Belgia, masterclassuri cu ciocolatieri şi maeştri pati­seri pentru a învăţa conceptul de cioco­lată rafinată, cu ganache-uri diverse.

„Produsele noastre sunt praline – pictate manual – şi trufe. Realizarea unei praline durează trei zile. Matriţele se pictează cu unt de cacao colorat, după care trebuie să se sta­bilizeze, apoi se toarnă cochilia, ganache-ul şi se creează pralina.“

Capacitatea de producţie ajunge la 500 de bucăţi pe zi şi, ţinând cont de numărul co­men­zilor primite deja de sărbători, Laura Hizo-Miloş spune că o va atinge în urmă­toarele săptămâni şi se aşteaptă la un sezon bun, în ciuda pandemiei. În atelier mai lucrează ală­turi de o colegă şi, ocazional, are colaboratori temporari.

„La începutul pandemiei, am introdus kituri de trufe, pentru cei care vor să facă trufe acasă. Acum introducem şi ciocolata caldă, care costă 14 lei, şi tabletele de ciocolată, care sunt 17 lei. Preţurile variază între 19 lei cutia cu patru trufe şi 149 de lei cutia cu 25 de praline.“

Atelierul de producţie este localizat în centrul istoric al Clujului, acolo unde Laura Hizo-Miloş şi ajutoarele ei „sculptează“ pralinele pictate manual cu ganache preparat din ingrediente naturale: Ruby & Violetes, Peony Delight (cu ceai alb şi bujor), Intense Lime, Coffee, Clasic Gianduja (cremă de alune premium) şi Double Salted Caramel şi trufele, cu fistic, zmeură, portocale şi cocos. 

Brandul Maximilian Chocolat se găseşte în ciocolateria din Cluj-Napoca, dar şi în cafenelele Ceramic Cafe din Cluj şi Bucureşti, în ceainăria Demmers din Cluj, în localuri din alte oraşe, precum şi online.

„Avem acum o colaborare cu Moritz Eis, care au o gelaterie în Cluj-Napoca şi împreună vom deschide o choco-gelaterie Moritz & Maximilian.“

Maximilian Chocolat era estimat să aducă în 2020 venituri de 90.000 de euro, însă, pe fondul pandemiei, Laura Hizo-Miloş se aşteaptă acum să atingă 70% din acest target. Ce o motivează pe ea însă este gândul că se poate face ciocolată la cele mai înalte standarde şi în România.

„Am avut parte la un moment dat de o întâlnire inspiraţională cu unul din cei mai cunoscuţi maeştri ciocolatieri din America, Mellisa Coppell în urma căreia am realizat că şi în România, şi eu pot crea produse de nivel mondial, deoarece am acces atât la informaţii, cât şi la materiile prime necesare“ spune Laura Hizo-Miloş.

Acum, planul ei este ca, în 2021, să extindă gama de produse cu o colecţie autentic românească care să celebreze gusturi autohtone precum soc, gutui şi nuci, destinată cadourilor cu temă de suvenir, dar şi o colecţie nouă de praline.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Preţurile variază între 19 lei cutia cu patru trufe şi 149 de lei cutia cu 25 de praline.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania