Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Iulia Nabulssi şi Alina Arvinte au transformat din mers o idee de business şi creează acum pachete cu activităţi educative pentru copii, sub numele GomboClub

18.03.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

„Investiţia iniţială pentru primul nostru produs a fost de câteva sute de lei, bani cu care am scos primele şapte cutii cu activităţi. Când le-am prezentat în grupurile de mămici, interesul a fost foarte mare şi a mai fost nevoie de încă 50 de cutii. Apoi am continuat să tot investim.“

Iulia Nabulssi şi Alina Arvinte sunt două antreprenoare din Cluj care au avut iniţiativa de a crea un club pentru mămici şi pentru copii, înainte de pandemie. Voiau să transforme în realitate ideea unui loc în care copiii se joacă, socializează, învaţă lucruri noi, împreună cu o educatoare, dar în care şi mamele îşi petrec timpul într-un mod plăcut, socializea­ză, ascultă informaţii in­teresante.

Proiectul urma să poarte numele GomboClub, însă, cum pandemia a schimbat regulile tuturor jocurilor, ceea ce trebuia să fie club a devenit o colecţie de activităţi pentru cei mici, dar şi pentru cei mari.

„Odată cu venirea pandemiei, ne-am dat seama că nu ne mai putem întâlni fizic. Iar după ce s-au închis grădiniţele, am realizat că atât eu, cât şi copiii mei, avem nevoie de timp structurat pe care să-l petrecem împreună. Am vrut să facem ceva în primul rând distractiv, organizat şi care să dezvolte şi abilităţi adecvate vârstei“, povesteşte Iulia Nabulssi.

Şi-au dat seama repede că a concepe un plan de activităţi, a urmări dezvoltarea unor com­petenţe, a pregăti toate materialele poa­te fi dificil, costisitor şi consumator ca timp şi atunci au apărut activităţile GomboClub.

„Mi-aş fi dorit să am o doar cutie ma­gică din care să scot în fiecare zi câte o astfel de activitate pe care să o facem împreună. Să ne distrăm pur şi simplu, fără să-mi iro­sesc timpul cu pregătirea activităţilor, timp, care şi aşa e prea scurt. Această rutină de conec­tare ne-a îmbună­tăţit considerabil relaţia.“

Concret, portofoliul GomboClub cu­prin­de cutii şi mape cu materiale şi activităţi precum învăţarea numerelor sau desluşirea emoţiilor ori activităţi specifice diferitelor anotimpuri.„Investiţia iniţială pentru primul nostru produs a fost de câteva sute de lei, bani cu care am scos primele şapte cutii cu activităţi. Când le-am prezentat în grupurile de mămici, interesul a fost foarte mare şi a mai fost nevoie de încă 50 de cutii. Apoi am continuat să tot investim.“

Iulia Nabulssi o are alături în business pe sora ei, Alina Arvinte, absolventă a Facultăţii de Matematică şi a unui master în Didactica matematicii, iar în prezent doctorand în Ştiinţele educaţiei. Alina se ocupă de conceptul şi designul activităţilor, în vreme ce Iulia – inginer programator la bază – este responsabilă de tehnică şi de dezvoltare.

„Avem mape cu cartonaşe şi planşe. Ele dezvoltă abilităţi motorii fine, pregătesc învăţarea scrisului, dezvoltă gândirea matematică. Avem activităţi de decupat, de scris, de împăturit, de construit, de lipit“, a povestit Iulia Nabulssi la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Cele două antreprenoare colaborează cu o tipografie din Cluj, care imprimă materialele educaţionale, iar materia primă vine de la mai mulţi distribuitori. Ce contează este ca materialele să fie potrivite pentru copii, să se cureţe cu uşurinţă şi să nu dăuneze mediului. Vânzările se fac prin intermediul magazinului online, unde o cutie mică cu cartonaşe costă 25 de lei, iar o cutie cu 20 de activităţi împreună cu materialele necesare ajunge la 150 de lei.

„Ne adresăm părinţilor cu copii cu vârste între 3 şi 5 ani, bunicilor, rudelor sau prietenilor care vor să ofere un cadou distractiv şi util, dar şi grădiniţelor care doresc să folosească materialele noastre.“

Extinderea publicului este unul dintre planurile pe care Iulia Nabulssi şi Alina Arvinte le au pentru 2021. Ele îşi mai doresc să creeze un sistem de abonamente cu activităţi. Mai exact, lună de lună, părinţii vor primi un pachet cu tot ce au nevoie pentru dezvoltarea competenţelor-cheie potrivite vârstei copiilor lor. Vor putea achiziţiona pachetul în format fizic, cu sau fără materiale, dar şi în format digital.

„Ne dorim ca în acest an să trecem pragul cât mai multor familii cu copii mici, dornici să-şi manifeste curiozitatea, să-şi dezvolte creativitatea şi să deprindă abilităţile specifice vârstei. Ideea de a face un club educaţional rămâne“, spun cele două fondatoare ale GomboClub.

O cutie mică cu cartonaşe costă 25 de lei, iar o cutie cu 20 de activităţi împreună cu materialele necesare ajunge la 150 de lei.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania