Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ioana şi Paul Hetzl au investit peste 120.000 de euro în Space Artisan, un studio de design din Timişoara. „Propunem obiecte de mobilier care se lasă moştenire“

02.06.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

Familia Hetzl se aşteaptă ca revenirea clienţilor corporate, în special a celor din zona de hoteluri şi restaurante, alături de clienţii persoane fizice să contribuie la atingerea unei cifre de afaceri de 100.000 de euro în acest an.

Ioana şi Paul Hetzl din Timişoara au cre­at în 2017 studioul de design Space Artisan, în care au investit, pâ­nă astăzi, peste 120.000 de euro, atât din surse proprii, cât şi prin programul Startup Nation şi prin finanţare ban­cară. În atelierul din Timişoara, ei cre­ea­ză şi recondiţionează obiecte de mobilier pe care le vând atât clienţilor persoane fizi­ce, cât şi celor din zona corporate sau celor care au afaceri în HoReCa.

Cei doi au pus bazele businessului folosindu-se de experienţa acumulată de-a lungul timpului - Paul are o vechime de 15 ani în sectorul producţiei, cât şi în antreprenoriat, iar Ioana este designer şi se ocupă de partea creativă şi de cea de proiectare.

„Space Artisan a pornit în 2017. Am început cu implementarea unui proiect Startup Nation. Ne ocupăm cu construirea lucrurilor frumoase - lucrăm cu lemn, corian, piele, metal, dar şi alte materiale. Multe dintre lucrurile pe care le realizăm sunt rezultatul colaborării dintre noi. Am lucrat şi în Italia, dar am decis să revenim în ţară şi să creăm noi obiectele noastre. În principal, activitatea noastră se con­centrează pe obiecte de mobilier perso­nalizate pentru casă. De anul acesta vrem să introducem şi alte obiecte proprii. Pe site vom avea diferite categorii de mese, comode, corpuri de iluminat sau obiecte recondiţionate. Dorim să acor­dăm o atenţie sporită şi fac­to­ru­lui de sustena­bi­li­tate. Pro­pu­nem obiecte de mo­bilier care se lasă moş­te­nire şi de aceea în­cercăm să refolosim pi­cioa­re de mo­bilier sau lemn din construcţie ve­che“, au povestit cei doi antreprenori.

Atelierul în care cei doi lucrează se află în incinta fostei fabrici de ţigarete din Timişoara, iar showroomul în cadrul clădirii Faber. Momentan, precizează Ioana Hetzl, clienţii pot găsi produsele doar în showroom şi pe reţelele de socializare  Facebook şi Instagram, iar începând cu luna iunie, şi în magazinul online al Space Artisan.

Mai multe detalii pe  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero

Cei mai mulţi clienţi vin din Timişoara, însă sunt şi câţiva clienţi din Bucureşti sau Cluj. „Din punct de vedere al prezenţei noastre în mediul virtual, abia în urmă cu câteva luni am început să lucrăm serios la capitolul acesta. Sperăm să ne extindem în ţară mai mult odată cu acest pas“.

Până anul trecut, completează Paul Hetzl, Space Artisan nu a simţit nevoia de promovare, cel mai bun marketing fiind cel bazat pe recomandări. În schimb, în 2020, el susţine că a simţit nevoia să investească şi în zona aceasta.

În ultimul an, spune Ioana Hetzl, cel mai mult au lucrat pentru persoane fizice şi proiecte rezidenţiale, dată fiind pandemia, care nu a permis deschiderea foarte multor spaţii office sau în domeniul HoReCa. Totuşi, ea speră că se va reveni la situaţia din 2019, când ponderea clienţilor din HoReCa, din zona de birouri şi a clienţilor rezidenţiali era echilibrată.

Ioana Hetzl mai spune că toate ideile pe care le au şi care, ulterior, se transformă în obiecte de mobilier, vin din experienţă, din profilul clienţilor sau din materia primă pe care o au în atelier la momentul respectiv.

Cei doi au povestit că nu reuşesc să se încadreze într-un program de lucru clasic, de opt ore şi că ajung să petreacă în atelier chiar şi 12 ore pe zi.  Realizarea unei măsuţe de cafea, spre exemplu, durează circa 2-3 zile, munca fiind împărţită pe diverse faze de execuţie, a precizat Paul Hetzl.  Cel mai scump produs creat în atelierul Space Artisan este o masă specială din lemn masiv, care are un preţ de 3.500 de euro.

Pentru anul acesta, cei doi îşi propun o creştere de cel puţin 10% faţă de anul trecut. Mai mult, antreprenorii speră să depăşească o cifră de afaceri de 100.000 de euro, prag pe care l-au depăşit şi în 2019, înainte de pandemie, şi pe care îşi doresc să-l atingă şi în acest an, după lansarea în online.

„Am încercat, în trecut, să realizăm produse de masă, dar nu ni se potriveşte, aşa că am mers pe ideea de atelier mai mic, cu produse mai puţine şi de calitate. Ne propunem să creştem împreună cu piaţa pe care activăm. Este o piaţă care începe să fie din ce în ce mai pregătită pentru astfel de produse“.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania