Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ioan Şiloche produce, în atelierul său din Fălticeni, biciclete cargo şi a ajuns să încheie colaborări cu nume precum FAN Courier, DPD sau Kaufland

15.11.2021, 00:05

O altă nişă sunt bicicletele comerciale, precum coffee bike-uri sau bicicletele folosite pentru vânzarea produselor de patiserie. Toate sunt făcute unicat pentru nevoile clienţilor.

Shillex, numele unui business care constă în producţia de biciclete cargo într-un atelier din Fălticeni, îşi are începuturile în anul 2008. La acea vreme, Ioan Şiloche, antreprenorul care stă în spatele afacerii, a hotărât să renunţe la jobul pe care îl avea şi să înceapă o activitate pe cont propriu.

„Am început cu producţia de mobilier din PAL melaminat. Aveam clienţi, mergeau bine lucrurile, dar aveam în minte nişte idei încă din vremea liceului, de a produce nişte biciclete puţin altfel. În 2013, împreună cu un prieten, am reuşit să facem primele modele de triciclete, cu care am mers la Bucureşti, la Expo Bike. Cei care erau la târg le-au plimbat câteva ore bune, mulţi nu credeau că sunt făcute în România. Acela a fost un prim pas”, a povestit Ioan Şiloche la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. O perioadă, a continuat să producă în paralel mobilier şi biciclete, însă în 2015 a decis să se ocupe doar de cele din urmă. S-a axat pe nişa bicicletelor destinate transportului în zonele unde nu este permis accesul auto şi aşa a ajuns la clienţi mari din piaţa de curierat, precum FAN Courier sau DPD. 

„De exemplu, în Bucureşti, primul proiect a fost pentru FAN Courier, pentru care am făcut triciclete destinate Centrului Vechi, unde nu se puteau distribui altfel coletele. În 2019, a urmat o altă mare comandă pentru cei de la DPD, tot pentru livrările în Centrul Vechi din Bucureşti, iar o parte din biciclete au ajuns şi în Ungaria. Am livrat şi câteva biciclete pentru Kaufland pe litoral şi pentru firma de curierat Sinapseria din Bucureşti. O bicicletă precum cele livrate pentru FAN Courier sau DPD costă circa 5.000 de euro plus taxe.”

O altă nişă sunt bicicletele comerciale, precum coffee bike-uri sau bicicletele folosite pentru vânzarea produselor de patiserie. Toate sunt făcute unicat pentru nevoile clienţilor.  „Printre clienţi, în mare parte sunt persoane private care vor să înceapă o afacere şi vor astfel de biciclete cargo. Acum, de exemplu, lucrez la refacerea unor biciclete electrice care asigură transportul în Paris.” Procesul de producţie a tricicletelor Shillex este unul destul de lung, putând ajunge chiar şi la trei luni. Totul porneşte din atelierul de 90 de metri pătraţi din Fălticeni, de la materia primă. Se începe cu cadrul, făcut din profile de oţel sau de aluminiu. După ce componentele sunt gata, cadrul se aşază pe roţi, tricicleta se montează, se vopseşte şi se livrează clientului.

„În general, lucrez singur, dar în etapele finale, mă ajută un prieten electronist. Aş avea nevoie de ajutor în atelier, dar trebuie să fie cineva care să aibă cunoştinţe de sudură, lăcătuşărie, montaj, electricitate. Aş putea utila atelierul cu echipamente, dar în spatele fiecărei maşini trebuie să stea un om, pe care nu am de unde să-l iau. Ca în multe alte domenii, ducem lipsă de meseriaşi care să poată duce la capăt procesul de producţie. Nu mai sunt oameni care să ştie să facă operaţiunile necesare”, spune Ioan Şiloche. O parte din utilajele folosite în realizarea bicicletelor a fost luată de la producţia de mobilier, astfel că investiţiile nu au fost neapărat dedicate pentru Shillex. Totuşi, antreprenorul estimează că acestea au ajuns la circa 50-60.000 de lei, adică peste 10.000 de euro.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O bicicletă precum cele livrate pentru FAN Courier sau DPD costă circa 5.000 de euro plus taxe.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.