Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Fraţii Vlad şi Dragoş Iorgulescu creează designul pentru produse tehnologice, de la roboţi la termostate sub brandul Creative Pill, şi vor să dezvolte produse proprii

30.10.2019, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„Este o idee romanţată că e frumos să fii antreprenor, dar nu e neapărat ca în filme. Nu e un sprint, este un maraton“ ♦ Oupio este o încercare a noastră de a crea un brand propriu, am pornit de la zero cu el, încercând să creăm un brand de electronice în România.

După ce au lucrat pentru mai multe companii în domeniul designului industrial, fraţii Vlad şi Dragoş Iorgulescu au decis în 2016 să deschidă Creative Pill, iar în prezent au patru clienţi din Europa şi din Statele Unite pentru care concep şi creează designul produselor. Investiţia iniţială în companie a fost de circa 3.000 de euro, iar antreprenorii vor să crească portofoliul de clienţi.

„Creative Pill este o companie care se ocupă de consultanţă în design şi inginerie pentru produse hardware şi software. Eu lucrez de opt ani în zona de design industrial şi am simţit nevoia să deschid o companie, să creştem. Înainte de Creative Pill am lucrat ca freelancer pentru mai multe companii din Statele Unite şi înainte mi-am făcut ucenicia lucrând pentru o companie din China“, a povestit Vlad Iorgulescu.

Clienţii Creative Pill sunt un producător de termostate şi dispozitive de monitorizare a instalaţiilor din casă din Irlanda, un produ­că­tor de sintetizatoare modulare pentru muzicieni, un start-up din Elveţia care vrea să construiască o soluţie de transport, toţi având legătură cu zona de tehnologie.

„Trebuie să te diferenţiezi în piaţă creând un limbaj vizual pe care oamenii să îl iden­tifice uşor. Proiectele ar tre­bui să aibă un element de teh­no­logie pen­tru că ne place să ne impli­căm în zona aceasta şi să tra­du­cem teh­no­lo­gia pentru oa­me­nii care fo­lo­sesc acel pro­dus“, a mai spus Vlad Iorgulescu.

În România a lucrat cu Rinf Tech pentru un robot care analiza şi testa display-uri touch screen.

Proiectele de care se ocupă cei patru an­gajaţi ai Creative Pill pot fi în fază avan­sată, companii care au de­ja prototipul pro­dusului şi vor o îmbună­tă­ţire, dar şi pro­duse de la zero.

Antreprenorul care a pus bazele compa­niei spune că nu pune accent doar pe modul în care ara­tă un produs, lucru pe care încearcă să îl trans­mită şi clienţilor.„Am încercat să ne înde­păr­tăm de ideea ca un produs trebuie doar să arate bine pentru că din punctul meu de ve­dere designul nu este doar este­tică, ci un numi­tor comun al unui set de nevoi pe care un produs îl are. Noi încercăm să aducem acele elemente într-un punct comun. Estetica este o uneal­tă, dar nu este singura“, a mai spus Vlad Iorgulescu.

Un proiect poate să dureze de la 40 de ore la câteva luni, în funcţie de cât de complex este, iar compania colaborează cu businessuri din domeniul producţiei de componente tehnolo­gice pentru produsele pe care le concepe.

Planurile antreprenorilor din spatele Creative Pill sunt să realizeze un brand propriu de produse „made in România“, iar o primă încercare este Oupio, o lampă inteligentă care integrează partea de lumină şi sunet într-un singur produs.

„Oupio a fost o încercare a noastră de a crea un brand propriu, am pornit de la zero cu el, încercând să creăm un brand de elec­tro­nice în România. Avem multe gadgeturi în jurul nostru care ar putea fi integrate într-un produs compact, care să aibă o amprentă asupra mediului mai mică, să fie mai intuitiv de folosit şi să reducă din multitudinea de obiecte pe care le avem în preajma noastră“, a mai spus Vlad Iorgulescu.

Antreprenorii au încercat să găsească finanţare pentru Oupio, iar în prezent proiectul este în aşteptare.

„Se întâmplă lucruri interesante în România, dar preponderent în zona de software. În zona de hardware mai avem de lucru, dar există potenţial şi sper ca ecosistemul să crească şi să fie tot mai mulţi oameni care să se implice în zona aceasta de dispozitive“, a mai spus Vlad Iorgulescu.

Provocarea pe care o vede antreprenorul este să găsească clienţi din România în zona de produse hardware. Creative Pill s-a apropiat în 2018 de afaceri de 500.000 de lei, iar anul acesta urmăresc o creştere uşoară, însă obiectivul fondatorilor companiei este să crească numărul de clienţi.

„Viaţa de antreprenor e complicată, e interesantă, dar nu e deloc uşoară. Este o idee romanţată că este frumos să fii antreprenor, dar nu e neapărat ca în filme. Dacă ai succes vin multe resposabilităţi şi presiune din exterior, iar dacă nu ai succes eşti frustrat că nu reuşeşti să răzbaţi. Cumva oscilezi între cele două şi trebuie să te împaci cu idea aceasta pentru că nu este un sprint, este un maraton“, a mai spus Vlad Iorgulescu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania