Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Florin Tat a trecut de la banking la antreprenoriat cu o curăţătorie sub numele Imacoolat. În 2021, se aşteaptă la afaceri de jumătate de milion de lei

03.10.2021, 10:58 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cu finanţarea primită prin StartUp Nation şi cu propria contribuţie, investiţiile ajung la aproape 150.000-200.000 de euro.

Florin Tat a acumulat peste 20 de ani experienţă în domeniul bancar înainte de a decide să devină antreprenor. A intrat în banking încă din vremea studenţiei, a avansat treptat în carieră, iar la un moment dat, când a decis să plece din acest sector, a dezvoltat un butic de consultanţă financiară şi de business, prin care interacţiona cu diverşi antreprenori. „Aşa m-am gândit că trebuie să văd şi eu ce înseamnă businessul real, pentru a putea oferi sfaturi, şi aşa s-a născut ideea de a porni o afacere de la zero. Asta se întâmpla în urmă cu doi-trei ani“, a povestit Florin Tat la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

S-a gândit să deschidă o curăţătorie-spălătorie, sub numele Imacoolat, aşa că a creionat un plan de business care a fost ulterior aprobat în cadrul programului StartUp Nation. Cu finanţarea primită şi cu propria contribuţie, investiţiile ajung la aproape 150.000-200.000 de euro. Imacoolat a pornit la sfârşitul anului 2019, nu cu mult timp înainte de debutul pandemiei. În business lui Florin îi este alături soţia, Roxana Tat. Primul spaţiu Imacoolat a fost deschis în zona Giuleşti din Bucureşti, unde se află sediul principal al companiei şi unde se derulează activităţile propriu-zise de curăţare şi spălare. Familia Tat a deschis apoi şi un punct de colectare-livrare în zona Militari, în cadrul ansamblului rezidenţial Rotar Park Residence, unde deserveşte cu preponderenţă locuitorii complexului.

„Ne situăm în zona serviciilor de tip premium, preţurile sunt peste media pieţei. Clienţii fideli au posibilitatea de a se abona. Avem trei planuri de abonare, de 199, 299 şi 399 de lei. Efectuăm preluări şi livrări săptămânale, curăţăm un anumit număr de articole specifice şi avem şi o categorie de lenjerii. Pentru spălat şi curăţat o cămaşă, costul este de 11 lei.“

Deşi focusul a fost de la început pe clienţii persoane fizice, nu au refuzat nici solicitările din zona HoReCa. Anul 2020 a fost unul de supravieţuire mai mult decât de dezvoltare, iar pentru 2021 Florin Tat estimează o cifră de afaceri de 500.000 de lei. În ceea ce priveşte personalul, Imacoolat numără zece angajaţi şi colaboratori.

„Investim permanent în echipamente noi, în pregătirea personalului şi în îmbunătăţirea fluxurilor de business. În prezent, suntem în discuţii cu un investitor de tip business angel pentru a atrage noi surse de finanţare.“

Pentru restul anului 2021, familia Tat mizează pe o revigorare a cererii pentru servicii de spălătorie-curăţătorie, odată cu reluarea activităţilor întrerupte pe timpul pandemiei, precum mersul în mod curent la serviciu sau evenimentele.

„Avem în plan să îmbunătăţim funcţionalităţile platformei web, astfel încât clienţilor să le fie mai uşor să acceseze serviciile noastre. Analizăm şi oportunitatea lansării unei aplicaţii mobile, prin care clienţii vor putea accesa servicii «on demand» de spălătorie-curăţătorie“, spune Florin Tat.

Clienţii persoane fizice ai Imacoolat sunt, în general, antreprenori, corporatişti şi freelanceri, oameni activi, care nu au timp să se ocupe de spălarea, curăţarea şi călcarea hainelor din garderobă în mod curent.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

Familia Tat a deschis un punct de colectare-livrare în zona Militari, în cadrul ansamblului rezidenţial Rotar Park Residence, unde deserveşte cu preponderenţă locuitorii complexului.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania