Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Familia Foldager a popularizat stilul scandinav în rândul produselor pentru părinţi şi copii din România, iar în 2022 vrea să deschidă primul magazin Adinish în Ungaria

18.11.2021, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Adinish este un lanţ de magazine în devenire, spune antreprenoarea, pentru că anul acesta a ajuns deja la două showroomuri, după deschiderea de la Cluj-Napoca, şi intenţionează să mai deschidă încă patru, dar în regim de franciză, la Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Braşov.

Adina Foldager locuia deja de câţiva ani în Danemarca atunci când a început să studieze piaţa locală şi să constate că există o lipsă în ceea ce priveşte produsele de puericultură premium. Aşa că în 2018, pe 1 mai, la câteva luni după deschiderea unei firme, lansa magazinul online Adinish, specializat în produse pentru părinţi şi copii inspirate din cultura scandinavă. Între timp, businessul s-a extins şi în offline, cu un showroom în zona Arcului de Triumf din Bucureşti şi un altul în Cluj-Napoca.

„Adinish a luat naştere oficial în 2018. Au fost pregătiri în anul anterior, pentru a face primele conexiuni cu brandurile pe care voiam să le abordăm, am făcut site-ul, achiziţiile, am căutat spaţiul de depozitare. Atât eu, cât şi soţul meu am lucrat peste 15 ani în industria puericulturii pe plan internaţional. Soţul meu este de origine daneză, iar eu am plecat din România în Germania în urmă cu 20 de ani, pentru studii“, a povestit Adina Foldager la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Adinish este un lanţ de magazine în devenire, spune antreprenoarea, pentru că anul acesta a ajuns deja la două showroomuri, după deschiderea de la Cluj-Napoca, şi intenţionează să mai deschidă încă patru, dar în regim de franciză, la Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Braşov.

Din ianuarie 2022, brandul Adinish ar urma să se extindă şi în Ungaria, dorinţa celor doi fondatori fiind să se ancoreze, la jumătatea anului viitor, cu un magazin la Budapesta.

„Stilul scandinav se potriveşte bine în România pentru cei care vor să implice copilul în stilul de viaţă pe care îl au din punct de vedere al designului. Astfel, stilul scandinav vine cu un design minimalist, monocrom, iar produsele sunt gândite să reziste o perioadă mare de timp. Avem produse pentru perioada sarcinii mamelor, dar şi produse pentru perioada de după naştere, cărucioare, jucării, scaune auto, decoruri, accesorii. Ne concentrăm pe partea tehnică a produselor, nu suntem competitivi pe partea hainelor de zi cu zi. Produsele au preţuri mai mari, ca urmare a proceselor pe care le implică.“

Cea mai mare parte a furnizorilor – circa 95% – provine aşadar din Scandinavia, însă în magazinele Adinish se găsesc şi branduri care au fost alese pentru că sunt lideri în sectorul lor, chiar dacă sunt originare din America, din Canada sau Olanda. Adina a dezvoltat şi o gamă proprie de produse, fabricate în Portugalia, care cuprinde pături pentru înfăşat, pijamale, body-uri şi alte accesorii.

„Clienţii Adinish sunt familiile în devenire, clienţi medium-high, oameni care au călătorit şi au văzut produsele noastre pe străzile din străinătate şi care şi le doreau şi în România“, spune Adina Foldager.

Înainte a pune brandul Adinish şi pe un spaţiu fizic, ea şi soţul ei au popularizat conceptul, pentru o perioadă, mergând cu magazine tip pop-up în marile oraşe din ţară şi prezentându-şi produsele, pentru ca oamenii să-i cunoască şi fizic înainte de a comanda online. Odată cu extinderea în offline, şi rezultatele financiare au crescut.

„Anul trecut am fost aproape de 1 milion de euro cifră de afaceri. Anul acesta, până în septembrie am depăşit acest nivel, iar pronosticul nostru era să încheiem cu 1,5 milioane de euro. Nu ştim însă ce se va întâmpla până la sfârşitul anului, mai ales că numărul vizitatorilor a scăzut drastic în showroom, din cauza impunerii certificatului verde. Iar targetul nostru de clienţi cuprinde femeile însărcinate sau proaspăt devenite mame, multe din ele fiind nevaccinate.“

Cu toate acestea, familia Foldager continuă investiţiile, în plan fiind, în acest moment, un site nou şi dezvoltarea sistemelor informatice, pentru care este alocat un buget de aproape 70.000 de euro. Aceasta a fost şi investiţia făcută în magazinul din Bucureşti, unde cel mai scump a fost mobilierul de prezentare, adus din Elveţia. Alina-Elena Vasiliu

 

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

â–º Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiÅ£ie, curaj ÅŸi determinare. PoveÅŸtile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF ÅŸi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

â–º ÃŽn România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi ÅŸi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaÅ£i, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

â–º Proiect editorial susÅ£inut de Vodafone Business

Cea mai mare parte a furnizorilor – circa 95% – provine din Scandinavia, însă în magazinele Adinish se găsesc şi branduri care au fost alese pentru că sunt lideri în sectorul lor, chiar dacă sunt originare din America, din Canada sau Olanda.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania