♦ Businessul a generat venituri de 40.000 de lei (8.300 de euro) în 2020, primul an integral de funcţionare.
Pedroni Pasta este ideea de business a familiei Crişan din Cluj-Napoca, o afacere începută în urmă cu un an şi jumătate. Atelierul în care se produc pastele a prins contur cu investiţiile personale ale fondatorilor, în valoare de 15.000 de euro.
„Folosim făină de grâu dur, ouă proaspete, iar pentru culoare folosim spanac, sfeclă, susan negru. Eu mă ocup de partea de vânzare şi dezvoltare, iar mama este şefa producţiei, ea mânuieşte cel mai bine aluatul“, a povestit Amalia Crişan, unul dintre asociaţii din Pedroni Pasta, la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Businessul a generat venituri de 40.000 de lei (8.300 de euro) în 2020, primul an integral de funcţionare. Preţurile pastelor sunt cuprinse între 8 şi 12 lei, în funcţie de cantitate şi de sortiment.
„Povestea Pasta Pedroni începe cu visul meu şi al mamei mele de a aduce în România pastele cu specificul şi reţetele bucătăriei italieneşti. Ne-am dorim să oferim calitatea şi cunoştinţele deprinse în Italia celor dragi, celor de acasă, aşa că am creat atelierul de paste artizanale din Cluj-Napoca“, povesteşte Amalia Crişan, „fiica“ Pedroni, după cum spune ea. Experienţa ei este în domeniul IT, la care intenţionează să revină, în paralel cu gestionarea afacerii cu paste.
Mama Amaliei Crişan, Lidia, este bucătar, fratele ei – Andrei – se ocupă de fotografie, iar cel care a inspirat numele Pedroni este tatăl, Petre Crişan. Ei sunt cei între care se împart toate sarcinile.
„Anul 2020 a fost o provocare, ca afacere mică te poţi orienta mai bine, schimbarea vine mai uşor. Creşterea spre care tindem este una sustenabilă, banii pe care îi investim anul acesta sunt banii pe care i-am făcut anul trecut şi aşa mai departe.“
Dintre clienţii Pedroni Pasta, majoritatea sunt părinţi care cumpără produsele pentru copiii lor, mai ales că pastele sunt atractive prin formă şi culoare. Gama cuprinde paste lungi, colorate natural, cu ajutorul ingredientelor precum spanacul, susanul negru, turmericul, rozmarinul, cafeaua sau sfecla. Pastele au formă de spaghetti, tagliatelle, taglioni, fettucine sau tăieţei şi sunt vândute prin băcănii, magazine cu produse locale, magazine mobile şi alte mici ateliere cu produse proprii din Cluj-Napoca.
„Noi nu prea ştim ce înseamnă pre-pandemie deoarece am prins doar câteva luni. Cred că în general 2020 a schimbat comportamentul cumpărătorilor, i-a făcut să înţeleagă că un lanţ alimentar scurt susţine economia locală, creşte calitatea produsului şi face ca produsele consumate să fie din cele mai proaspete.“
De asemenea, cumpărăturile s-au mutat în online şi, astfel, clienţii au găsit mai uşor pastele Pedroni, o parte din vânzări făcându-se online, pe Facebook şi pe Instagram.
Preţurile pastelor sunt cuprinse între 8 şi 12 lei, în funcţie de cantitate şi de sortiment
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE