Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Familia Crişan a pus la bătaie 15.000 de euro în atelierul de paste artizanale Pedroni Pasta din Cluj-Napoca

29.05.2021, 10:04 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Businessul a generat venituri de 40.000 de lei (8.300 de euro) în 2020, primul an integral de funcţionare.

Pedroni Pasta este ideea de busi­ness a familiei Crişan din Cluj-Napoca, o afacere începută în urmă cu un an şi jumătate. Ate­lierul în care se produc pastele a prins contur cu investiţiile personale ale fondatorilor, în valoare de 15.000 de euro.

„Folosim făină de grâu dur, ouă proas­pe­te, iar pentru culoare folosim spa­nac, sfeclă, susan negru. Eu mă ocup de partea de vânzare şi dezvoltare, iar mama este şefa producţiei, ea mânuieşte cel mai bi­ne aluatul“, a povestit Amalia Crişan, unul din­tre asociaţii din Pedroni Pasta, la emi­siu­nea online ZF Afaceri de la zero.

Businessul a generat venituri de 40.000 de lei (8.300 de euro) în 2020, pri­mul an integral de funcţionare. Preţurile pastelor sunt cuprinse între 8 şi 12 lei, în funcţie de cantitate şi de sortiment.

„Povestea Pasta Pedroni începe cu visul meu şi al mamei mele de a aduce în România pastele cu specificul şi reţetele bucătăriei italieneşti. Ne-am dorim să oferim calitatea şi cunoştinţele deprinse în Italia celor dragi, celor de acasă, aşa că am creat atelierul de paste artizanale din Cluj-Napoca“, povesteşte Amalia Crişan, „fiica“ Pedroni, după cum spune ea. Experienţa ei este în domeniul IT, la care in­ten­ţionează să revină, în paralel cu gestio­narea afacerii cu paste.

Mama Amaliei Crişan, Lidia, este bucătar, fratele ei – Andrei – se ocupă de foto­gra­fie, iar cel care a inspirat nu­mele Pedroni este tatăl, Petre Crişan. Ei sunt cei între care se împart toate sarcinile.

„Anul 2020 a fost o provocare, ca afa­ce­re mică te poţi orienta mai bine, schimbarea vine mai uşor. Creşterea spre care tindem este una sustenabilă, banii pe care îi investim anul acesta sunt banii pe care i-am făcut anul trecut şi aşa mai departe.“

Dintre clienţii Pedroni Pasta, majoritatea sunt părinţi care cumpără produsele pentru copiii lor, mai ales că pastele sunt atractive prin formă şi culoare. Gama cuprinde paste lungi, colorate natural, cu ajutorul ingredientelor precum spanacul, susanul negru, turmericul, rozmarinul, cafeaua sau sfecla. Pastele au formă de spaghetti, tagliatelle, taglioni, fettucine sau tăieţei şi sunt vândute prin băcănii, magazine cu produse locale, magazine mobile şi alte mici ateliere cu produse proprii din Cluj-Napoca.

„Noi nu prea ştim ce înseamnă pre-pandemie deoarece am prins doar câteva luni. Cred că în general 2020 a schimbat comportamentul cumpărătorilor, i-a făcut să înţeleagă că un lanţ alimentar scurt susţine economia locală, creşte calitatea produsului şi face ca produsele consumate să fie din cele mai proaspete.“

De asemenea, cumpărăturile s-au mutat în online şi, astfel, clienţii au găsit mai uşor pastele Pedroni, o parte din vânzări făcându-se online, pe Facebook şi pe Instagram.

Preţurile pastelor sunt cuprinse între 8 şi 12 lei, în funcţie de cantitate şi de sortiment

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania