Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Familia Anicăi a pus brandul Constantin & The Bees pe mierea pe care o produce în Oneşti şi a investit 15.000 de lei doar în ultimul an

15.06.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Pe lângă sortimentele clasice – de salcâm, de tei sau polifloră, portofoliul Constantin & The Bees mai cuprinde şi amestecuri inedite de miere cu turmeric, spirulină, ghimbir, scorţişoară, goji şi aronia, roşcove şi migdale coapte, seminţe sau nuci.

Era anul 2014 când Constantin Anicăi a primit un stup de albine, deşi experienţa lui în apicultură era inexistentă. Şi-a spus că va profita de acest cadou şi că va învăţa să lucreze cu albinele, aşa că de atunci până astăzi a citit şi s-a documentat zi de zi. A obţinut certificatul de apicultor, iar acum are în grijă 85 de stupi în care produce miere. De anul trecut, produsele sale apicole poartă numele Constantin & The Bees, un brand pe care fiica sa Georgiana Anicăi a ales să-l creeze pentru a ajunge la şi mai mulţi clienţi. „Tatăl meu a fost mereu atras de agricultură, de munca la ţară, dar nu avea nicio experienţă în apicultură. A reuşit să extragă miere din primul an, câteva borcane în prima fază.

Uşor-uşor, a început să producă cantităţi mari de miere, nu doar pentru consumul nostru, aşa că a ajuns să vândă la piaţa din Oneşti. Am terminat Facultatea de marketing în cadrul ASE, iar anul trecut mi-a venit ideea de a crea un brand pentru aceste produse apicole, de a le da o personalitate”, a povestit Georgiana Anicăi la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Site-ul afacerii poartă numele Miere pură, pentru că asta este ceea ce produce şi vinde familia Anicăi din Oneşti, judeţul Bacău. Pe lângă sortimentele clasice – de salcâm, de tei sau polifloră portofoliul Constantin & The Bees mai cuprinde şi amestecuri inedite de miere cu turmeric, spirulină, ghimbir, scorţişoară, goji şi aronia, roşcove şi migdale coapte, seminţe sau nuci. „Cel mai bine se vinde mierea cu ghimbir şi cea cu scorţişoară. Mierea cu roşcove şi migdale seamănă cu o cremă de ciocolată. Preţurile variază de la 17 lei pentru borcanele mici la 55 de lei pentru cele mari, de miere simplă.” Dincolo de magazinul online, mierea produsă de familia Anicăi se găseşte în câteva băcănii din Bucureşti precum Băcănia Urbană, în magazine mici din Oneşti şi din Mangalia, dar şi pe platformele Altmarkt şi Roditor Food Market. „Am observat trendul băcăniilor în Bucureşti, dar şi în restul ţării. Astfel de băcănii ne-au oferit canalul de a ajunge la clientul pe care noi ni-l doream.”

În ultimul an, de la lansarea brandului până acum, familia Anicăi a investit 15.000 de lei (circa 3.000 de euro) pentru etichete, ambalaje şi utilaje care să faciliteze realizarea amestecurilor, pentru că iniţial totul se făcea manual, artizanal. „Vrem să mai investim, pentru că, pe măsură ce creştem, va trebui să producem şi mai multe borcane. Cifra de afaceri a fost de 24.000 de lei (5.000 de euro – n. red.) în 2020”, a mai spus Georgiana Anicăi. Investiţiilor de până acum li se mai adaugă anul acesta 15.000 de euro din fonduri europene prin AFIR (Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale).

Preţurile variază de la 17 lei pentru borcanele mici la 55 de lei pentru cele mari, de miere simplă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania