Acum, Dana Văcaru lucrează la un proiect de extindere a capacităţii de producţie, care presupune şi linii noi de ambalare, o investiţie de 1,3-1,5 mil. euro în prima etapă.
Dana Văcaru, de profesie jurist, a renunţat la planul de a da examenul de admitere la barou pentru a se dedica afacerii cu murături a familiei sale. Începuse să vândă în străinătate, prin intermediul unui partener, avea cunoştinţele necesare de la bunici şi părinţi, aşa că a dus businessul mai departe. Acum trei ani, a creat brandul Domnişoara Murătură, care se regăseşte astăzi pe rafturile mai multor reţele de magazine din România.
„Bunicii mei făceau murături acum 60 de ani şi le vindeau în pieţele din Bucureşti. Apoi, în 1990, părinţii mei au preluat afacerea. În 2007, un distribuitor de produse româneşti care vindea în afară ne-a propus să vindem murăturile ambalate în vid către comunităţile de români din Europa. Ulterior, încet-încet, am intrat în reţelele de magazine din România. Lucrăm cu Penny, Selgros şi Profi şi suntem în negocieri şi cu alte reţele“, a povestit Dana Văcaru la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Halele de producţie se află în localitatea Slobozia Moară din judeţul Dâmboviţa, unde locuiesc părinţii Danei şi unde au locuit şi bunicii ei. Acum, Dana Văcaru lucrează la un proiect de extindere a capacităţii, care presupune şi linii noi de ambalare. Întregul proiect se întinde pe o durată de cinci ani, iar pentru prima etapă construcţia va începe în 2021.
„Vrem să triplăm capacitatea de producţie, să venim şi cu alte murături tradiţionale româneşti în saramură. Investiţia în halele de producţie şi utilaje ar fi între 1,3 şi 1,5 milioane de euro, din surse proprii şi credite bancare. Momentan avem 15 angajaţi, probabil anul viitor vom dubla sau tripla numărul. Va fi un spaţiu de producţie de 2.400 de metri pătraţi, se va lucra în schimburi şi ne vor trebui mai mulţi oameni.“
Cifra de afaceri pe care a adus-o Domnişoara Murătură în 2019 a fost de 1,2 milioane de euro, vânzările fiind concentrate majoritar în a doua parte a anului.
Din cauza pandemiei, 2020 a venit însă cu o scădere a clienţilor din HoReCa, dar şi o reducere a celor de la export. Totuşi, murăturile din Dâmboviţa au ajuns până în Italia, Spania, Germania, Grecia, Cipru, Marea Britanie.
„Am avut cereri inclusiv din Canada şi SUA. Am trimis şi către o comunitate de români din Dubai. Ne dorim să accesăm cât mai multe pieţe.“
Borcanele care poartă eticheta „Domnişoara Murătură“ conţin foi de varză pentru sarmale, varză tocată – care se vinde foarte bine în zona Ardealului, zeamă de varză, castraveţi muraţi şi gogonele în saramură. Cel mai bine se vând foile de varză, dar şi zeama de varză murată. Preţurile variază între 2,5 lei – pentru o pungă de 500 de grame de castraveţi, de gogonele sau de zeamă de varză, şi 5-6 lei pentru foile de varză murată.
Până acum şase ani, Dana Văcaru se ocupa şi de producţia agricolă, însă a decis apoi să se concentreze doar pe procesare şi să colaboreze cu alţi producători pentru legume. Astfel, varza este cumpărată acum de la câţiva producători din Dâmboviţa, castraveţii din Prahova, gogonelele din Ialomiţa, ardeii kapia, gogoşarii şi cei iuţi din zona Olt.
„Vrem ca produsele noastre să fie pe rafturile tuturor supermarketurilor din România şi să accesăm cât mai multe pieţe la export“, este planul Danei Văcaru, în vârstă de 37 de ani.
Prima colaborare cu un jucător din retail în România a venit în 2010, apoi au urmat şi altele. Intrarea în retailul modern a presupus investiţii consistente, mai ales pentru modernizarea şi creşterea capacităţilor de stocare. Dacă în trecut bunicii foloseau putinele din lemn pentru a stoca şi conserva varza murată, acum acestea sunt înlocuite cu bazine din fibre de sticlă. În prezent, Dana Văcaru are 150 de bazine cu o capacitate de 5.000 de litri fiecare. De-a lungul timpului, investiţiile cumulate au depăşit jumătate de milion de euro din surse proprii şi credite bancare, iar profitul din fiecare an a fost reinvestit constant.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preţurile variază între 2,5 lei – pentru o pungă de 500 de grame de castraveţi, de gogonele sau de zeamă de varză, şi 5-6 lei pentru foile de varză murată.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE