Caută doar în titlu
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Din medicină, în antreprenoriat: Roxana Nedelcu, medic dermatolog, a investit alături de două colege 25.000 euro în clinica Derma360 din Bucureşti

25.06.2020, 00:07

♦ În 2019, aproape 5.000 de pacienţi au trecut pragul clinicii de dermatologie ♦ Ţinta pentru anul 2020 este de peste 150.000 euro afaceri, însă depinde de evoluţia crizei sanitare.

Medicul Roxana Nedelcu a decis în 2015 să reunească ideile de business din discuţiile cu două colege şi să pornească împreună clinica de dermatologie Derma360 în Bucu­reşti, după o investiţie de 25.000 de euro. Banii au venit din finanţare, iar clinica nu­mără în prezent zece medici, ajungând la afaceri de 138.000 de euro în 2019.

Deşi pandemia de COVID-19 a modi­ficat planurile de business, antreprenoarea, care nu a renunţat la profesia sa de medic, mizează pe adaptare prin consultaţii online, dar şi în cabinet, respectând regulile de protecţie.

„Businessul l-am început în anul 2015, a fost o decizie care a venit natural, nu m-am gândit foarte mult, discutam cu două colege şi prietene cu care împărţeam aceeaşi vi­ziune. Când s-a ivit oportunitatea de a aplica pentru o finanţare, ne-am dat seama că ar fi momentul să avem curaj şi să concepem de la zero proiectul“, a povestit Roxana Nedelcu.

Ea a mai spus că entuziasmul a fost cel care le-a ghidat primii paşi în lumea antre­pre­noriatului, mai ales că nici ea, nici cele două colege nu au pregătire în management.

„Investiţia a fost de 25.000 de euro şi a fost obţinută prin această finanţare POSDRU în cadrul proiectului Biz Up care sprijinea tinerii antreprenori. Am închiriat spaţiul, era un spaţiu în care mai existase o clinică medicală, existau multe condiţii îndeplinite, dar a trebuit să venim şi noi cu adăugiri, însă s-a potrivit pentru că altfel finanţarea nu ar fi fost suficientă“, a mai spus Roxana Nedelcu.

La început, pacienţii au venit pentru că ştiau medicii care au început să lucreze la Derma360, iar ulterior fondatoarele busines­su­lui au adus alături o firmă de marketing pen­tru a face clinica mai vi­zibilă. În plus, medicii s-au pu­tut concentra pe zona de sănătate.

„Echipa a crescut mult şi am avut norocul de a pleca foarte puţini oameni din echipă. Din 2015 până acum echipa este aproape aşa cum a fost formată la început, mai mult, a crescut. Suntem 10 medici care lucrăm şi alte cinci persoane care nu sunt cadre medicale“, a mai spus Roxana Nedelcu.

Clinica Derma360 este în Capitală, în sectorul 1, iar antreprenoarea spune că nu există planuri de mutare, fiind un spaţiu accesibil, iar proprietarii au ajutat-o în perioada crizei sanitare.

„Nu ne dorim să ne mutăm, dar au fost momente în care ne-am gândit la extindere. Am încercat să fim siguri că se păstrează principiile de funcţionare pentru că în momentul în care un business se extinde există riscul să nu mai funcţioneze peste tot aceleaşi principii“, a mai spus Roxana Nedelcu.

Medicul dermatolog a precizat că este importantă comunicarea dintre doctor şi pacient, mai ales în dermatologie, unde există riscul ca un tratament să nu funcţioneze dacă nu există această conexiune.

„În ultimul an ne-am apropiat de 5.000 de pacienţi pe an. Modificările pe care le-am făcut în perioada aceasta sunt pentru multă vreme probabil, am redus foarte mult capacitatea noastră de consultaţie pentru că trebuie să respectăm nişte norme pentru siguranţa pacienţilor“, a mai spus fondatoarea companiei.

De altfel, în timpul pandemiei, Derma360 a oferit şi consultaţii online pentru pacienţi. Gama de servicii oferite în cadrul Derma360 porneşte de la cele de prevenţie, examinare, până la tratarea unor boli dermatologice acute sau cronice. De asemenea, şi partea de estetică este un alt serviciu oferit de clinică.

Antreprenoarea spune că viaţa de antreprenor a venit cu părţi pozitive, dar şi cu greutăţi. „Pentru mine, personal, au predominat lucrurile pozitive pentru că am avut mulţi oameni care să mă sprijine, din familie, colegi, prieteni, partea de management a fost preluată de multe persoane din jurul meu“, a încheiat Roxana Nedelcu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.