Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. De la vis la realitatea din business. Georgiana Filipescu produce obiecte şi bijuterii din porţelan sub brandul Mica Cera, după ce a investit 17.000 euro

26.11.2019, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Anul viitor sper să putem să ajungem la break even şi ca Mica Cera să devină o activitate din care să ne ducem traiul.“

Antreprenoarea Georgiana Filipescu şi-a urmat visul şi a pus pe piaţă afacerea Mica Cera, un atelier unde produce obiecte din porţelan, de la tacâmuri şi veselă, la bijuterii. După o investiţie de 17.000 de euro în mai multe etape din surse proprii, antreprenoarea vrea să-şi recupereze investiţia în 2020, iar în prezent pregăteşte produsele pentru târgurile din ultima perioadă a anului.

„Povestea a început de la un vis, la propriu. M-am pus să dorm într-o seară şi a doua zi m-am trezit şi am zis că asta vreau să fac. Am văzut că o prietenă a fost la un atelier de ceramică. Eu lucrez în producţie de mobilier de mai  bine de zece ani, lucrez cu mai multe materiale, lemn, metal şi am tot vrut să-mi fac o colecţie proprie. Sunt architect de interior şi de aici toată poves­tea“, a povestit Georgiana Filipescu.

De la vis până când a început efectiv să lucreze la primele produse au trecut circa două luni, în prima parte a anului 2018 fiind înfiinţată şi compania. În acest timp, antreprenoarea a urmărit tutoriale şi a participat la cursuri pentru a învăţa cum să producă obiectele, iar locul de unde au ieşit primele produse a fost balconul propriei locuinţe, acolo unde funcţiona primul atelier.

Ulterior, asociata  Georgianei Filipescu, o prietenă care a acceptat să o ajute, a găsit un spaţiu mai mare unde func­ţio­nează în prezent atelierul şi depozitul.

„De la vis până la a pune în lucru nişte obiecte pe care să le pui pe piaţă şi pentru care să încasezi bani e un drum destul de lung. Am încropit un mini atelier în balconul locuinţei, ca la orice business la în­ce­put şi acolo am făcut primele farfurii, ceşcuţe, era ca şi cum aş zugrăvi tot timpul în atelier“, a mai spus Georgiana Filipescu.

Din portofoliul Mica Cera fac parte pro­duse de ceramică, veselă din porţelan, pro­duse de decor, iar mai nou bijuterii contemporane.

Produsele pot fi cumpărate din târgurile de profil, de pe pa­gi­na de facebook, ceea ce aduce şi o mare varietate de clienţi.

„Când mergem la târguri dedicate, e o anumită clientelă. Când mergem la un târg cum este cel de Crăciun, clienţii sunt mai variaţi. Trebuie să acoperi o plajă de produse şi preţuri de la foarte mic, la ce faci în mod obişnuit. Am pregătit piese de bijuterie de până în 60 de lei şi piese de design, pe care o să le punem la vânzare“, a mai spus antreprenoarea.

Ea vrea să deschidă începând cu anul viitor şi site-ul propriu, unde să vândă pro­du­sele. Capacitatea de producţie a atelierului este de circa 100 de obiecte la câteva săptă­mâni, în funcţie de dimensiunea obiectelor. De asemenea, fiind produse din porţelan, ne­cesită şi o anumită perioadă pentru uscare şi coacere. În cadrul atelierului lucrează fon­datoarea businessului, asociata sa şi încă o persoană colaboratoare, în regim de part time.

Recent, echipei s-a alăturat ca voluntar încă o persoană, ceea ce ajută la procesul de producţie, într-o perioadă aglomerată pentru business. Materia primă este adusă de un furnizor din Sighişoara  şi vine din ţări din toată Europa.

„Acum trebuie să terminăm târgurile la care ne-am angajat, din ianuarie o să fie prioritatea să terminăm site-ul. Anul viitor sper să putem să ajungem la break even şi ca Mica Cera să devină o activitate din care să ne ducem traiul. Acum, pe ultimul trimestru mă aştept la 15.000 de euro, să închidem investiţia principală“, a mai precizat Georgiana Filipescu.

Ea a spus că la început viaţa de antreprenor implică mult efort, dar are încredere că rezultatele se vor vedea.

„Pentru Mica Cera am făcut nişte sacrificii, am renunţat la job şi am trecut la un regim de colaborare să pot să investesc mai mult timp şi energie. Acum e greu, e cu puţin somn, dar în curând o să vină şi laurii“, a concluzionat Georgiana Filipescu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 miliarde euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania