Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. De la o idee din copilărie, la business. Dragoş Petrescu produce cosmetice naturale sub brandul ElixirH după o investiţie de 50.000 euro

09.05.2021, 11:04 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Gama ElixirH numără 19 produse, de la creme, la unturi de corp şi săpunuri, iar ingredientul „vedetă“ este uleiul de cânepă.

Dragoş Petrescu a început în urmă cu 10 ani să gândeas­că proiectul propriului său busi­ness, pornit din dorinţa de a oferi membrilor fami­liei şi prietenilor cosmetice naturale pentru di­verse afecţiuni sau nevoi ale pielii. După ce produsele au început să fie cerute de mai mulţi oameni, antreprenorul a descoperit o nişă neacoperită şi a investit 50.000 euro într-un spaţiu de producţie pentru a produce cosmetice bazate pe folosirea proprietăţilor uleiului de cânepă.

„Ideea de a face cosmetice naturale s-a năs­cut când petreceam verile la bunici, undeva în munţii Vrancei, iar bunica mea fă­cea săpunuri de casă. Ulterior, am încer­cat şi eu să fac acele săpunuri, iar pe parcurs mi-am îmbunătăţit tehnica, cunoştinţele, am urmat şi cursuri în Anglia pe tema pro­duc­ţiei de cosmetice naturale. Astăzi for­mez o mică echipă alături de colaboratorii noştri, Andreea care ne ajută pe partea crea­tivă, alături de soţia mea, care a fost atrasă în acest univers“, a povestit Dragoş Petrescu.

El a precizat că cea mai mare investiţie a fost însă timpul, pentru că primii şapte ani în care a gândit businessul au fost marcaţi de teste, încercări ale produselor, astfel încât ga­ma ElixirH să fie sigură. În total, 19 pro­duse poartă marca ElixirH, printre care se numără creme pentru ten, unturi de corp şi săpunuri.

„Elixir vine de la faptul că noi am ales să facem produse gândite cu atenţie la in­gre­diente şi tehnicile de producţie, astfel încât fiecare produs să conţină maximumul de beneficii. H vine de la faptul că pe lângă ac­tivele cosmetice pe care le folosim, paten­tate, toate produsele noastre conţin şi ulei de cânepă (hemp), de aici şi numele Elixir H“, a mai spus Dragoş Petrescu.

El a precizat că cererea diferă în funcţie de sezon, în cel rece predominând cererea pen­­tru unturile de corp, iar în cel cald pen­tru să­punuri. În total, patru anga­jaţi se ocupă de pro­ducţia, împache­tarea produ­selor şi de co­menzile primite.

„Clienţii sunt femeile între 30-50 de ani, care sunt persoane active, aten­te la ceea ce con­sumă, inclusiv în dieta ali­mentară, care vor să rezolve pro­ble­me ale pie­lii, dar vor şi să prevină într-un mod sănă­tos eventualele pro­bleme cu care pie­lea se poate confrunta. Atenţia la produ­se­le pe care le folosim este cu atât mai nece­sa­ră cu cât în secolul vitezei factori ca po­lua­rea, stre­sul, lipsa tim­pului, folosirea ex­ce­si­vă a plas­ticului ne com­pro­mit sănătatea pielii“, a mai explicat fondatorul ElixirH.

Produsele pot fi găsite pe site-ul elixir.ro, dar şi pe alte platforme, precum eMag şi în câteva farmacii. Antreprenorul ţinteşte intrarea pe pieţele din Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Arad, în magazine fizice cu profil naturist sau în farmacii. O cremă pentru faţă costă 120 lei, iar un săpun natural costă 25 de lei, potrivit site-ului ElixirH.

„Pentru 2021 mi-am propus extinderea în magazine fizice, pentru că este important ca fiecare persoană să vadă ceea ce cumpără. Pe partea de produse, ne-am propus să extindem gama cu încă şase-sapte produse, în principiu produse de curăţare şi hidratare“, a mai spus Dragoş Petrescu.

El a mai adăugat că nu a avut experientă în afaceri înainte, însă statutul de angajat l—a pregătit pentru viaţa de antreprenor. În plus, afacerea a fost creată pornind de la o nevoie reală.

„Pentru a trece la afacerea proprie, tot ce am făcut a fost să creăm iniţial câteva produse pentru prieteni şi familie, din perspectiva unui hobby. Începutul a fost neaşteptat pentru că nu am hotărât din start că vom face un business din asta. Când am început să avem solicitări şi de la oameni care ne cunoşteau mai puţin am înţeles că avem produse care trebuie să ajungă la mai multă lume. Şi de aici ElixirH“, a concluzionat Dragoş Petrescu.

Piaţa de produse cosmetice şi de îngrijire s-a apropiat de pragul de 5 mld. lei anul trecut după ce a crescut cu aproape 9% comparativ cu 2018, conform datelor ZF pe baza informaţiilor de la jucătorii din piaţă.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania