Afaceri de la zero

Claudia Tecuceanu, fondatoarea brandului Maestoso Design, operat de compania Leather Project SRL: Brandul Maestoso este deja prezent pe pieţele internaţionale din Europa şi Asia, însă planurile noastre pentru următorii cinci ani cuprind dezvoltarea mai puternică pe aceste regiuni, dar şi extinderea către America.

Afaceri de la zero. De la fast fashion la slow fashion: Claudia Tecuceanu, licenţiată în arhitectură, creează accesorii de 300.000 de euro într-un atelier din Bucureşti

28.02.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

♦ Businessul Maestoso Design a fost înfiinţat în 2015 din pasiunea Claudiei Tecuceanu pentru accesorii, cu o investiţie iniţială de 35.000 de euro pentru deschiderea propriului atelier ♦ Lunar, compania are circa 150 de comenzi şi din 2019 a externalizat o parte din producţie unei alte fabrici româneşti.

Claudia Tecuceanu, o tânără de 29 de ani, pasionată de acceso­rii încă din copilărie, schiţează şi realizează în prezent genţi, corsete sau curele din piele naturală în propriul atelier din Bucureşti, aflat în zona Kiseleff, iar în 2019 a ajuns la o cifră de afaceri de 300.000 de euro, după patru ani de activitate. Ea este absolventă a Facultăţii de Arhitectură din cadrul Uni­versităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu“ din Bucureşti.

„Imediat după obţinerea diplomei în arhitectură, am decis să urmez calea antre­pre­noriatului şi să pun bazele unui brand de acce­sorii care avea să se definească prin de­signul geometric inspirat din arhi­tectura şi cul­tura minimalistă“, povesteşte Claudia Tecu­ceanu, fondatoarea brandului Maestoso Design, operat de compania Leather Project SRL.

Ea spune că denumirea brandului a fost in­­spirată din terminologia muzi­cală „Maestoso“, care reprezintă modalitatea de execuţie a unui pasaj muzical într-o manieră gran­dioasă. De altfel, a considerat că muzi­ca­litatea în sine a cuvântului cu origini ita­liene va ajuta la internaţionalizarea brandului în viitor şi la uşoara lui memorare de către orice persoană. 

Înainte de a pune pe picioare businessul, Claudia Tecuceanu a studiat tipurile de piele naturală, modalitatea de lucru şi de realizare a prototipurilor, pentru a proiecta o serie de genţi multifuncţionale pe platforma inter­na­ţională de crowdfunding Kickstarter.

„Experienţa aceasta comprimată într-o pe­rioadă de timp relativ scurtă a fost practic punc­tul de plecare în lansarea şi dezvoltarea ime­diată a brandului Maestoso, în 2015. Mi-am dorit să realizez produse cu carac­teristici uni­ce pentru piaţa din Româ­nia, care să se diferenţieze prin designul minimalist cu accente sculpturale.“

Investiţia iniţială, de 35.000 de euro, a venit dintr-o finanţare europeană şi parţial din sursele proprii ale tinerei. Suma a fost investită în deschiderea propriului atelier de producţie în Bucureşti. „Investiţia reală din partea unui antreprenor într-un business aflat la început de drum înseamnă pasiunea şi dedicarea pe care le acordă businessului şi timpul pe care îl alocă derulării activităţilor, care se apropie de 24/7.“

Atelierul companiei se află în zona Kiseleff, într-o casă construită în perioada interbelică, iar echipa care se ocupă de partea de prototipuri şi dezvol­ta­re a colecţiilor este formată în prezent din doi meşteri marochineri cu experienţă de trei generaţii în acest domeniu. De asemenea, în acelaşi spaţiu, compania are şi un showroom.

Totodată, compania colaborează cu o altă fabrică din România pentru externali­zarea parţială a producţiei, din 2019, deoare­ce comenzile pentru produse au crescut foarte mult, româncele trecând de la fast fashion la slow fashion.

„Am urmărit încă de la început crearea propriului atelier în Bucureşti, deoarece acest lucru avea să ne permită o flexibilitate mult mai mare de a gestiona întregul proces de realizare al unei genţi, care poate dura între 7 şi 15 ore.“

Claudia Tecuceanu spune că inspiraţia pentru produse îi vine, în principal, de la volumele şi geometria arhitecturală.

„Inspiraţia pentru ultima colecţie denumită „Platinum“ – genţi construite cu model semi-lună - a venit din lucrările lui Constantin Brâncuşi, unde liniile sculpturale ale acesteia fac o trimitere subtilă către lucrările marelui artist.

Întregul proces de realizare al unei genţi depinde de complexitatea designului şi a detaliilor acesteia, iar durata de producţie este cuprinsă între 7 şi 15 ore, deoarece fiecare geantă este prelucrată, cusută şi asamblată manual.

Majoritatea clienţilor sunt femei, avand vârste cuprinse între 27 ani şi 45 ani, cu studii superioare, din mediile corporate şi business, pasionate de obiecte cu design emblematic şi orientate către produse de calitate, potrivit antreprenoarei.

„Media lunară este de aproximativ 150 comenzi, iar anul 2019 a fost cel mai bun an de la lansarea brandului până acum, finalizând cu o cifra de afaceri de 300.000 euro. Vindem în propriul showroom şi online, iar internaţional vindem prin magazinele offline ale partenerilor noştri din Italia, Belgia, Franţa, Malta sau Oman“, mai spune Claudia Tecuceanu.

În prezent, produsele Maestoso se găsesc într-un showroom din Milano, alături de produsele semnate Oscar de la Renta, Nina Ricci sau Marchesa. „Brandul Maestoso este deja prezent pe pieţele internaţionale din Europa şi Asia, însă planurile noastre pentru următorii cinci ani cuprind dezvoltarea mai puternică pe aceste regiuni, dar şi extinderea către America“, a conchis Claudia Tecuceanu, fondatoarea Maestoso Design.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania