Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Dana Iosa a creat brandul Dots Planners şi produce lunar 200 de agende personalizate într-o tipografie din Alba Iulia

28.10.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Îmi doresc ca brandul să se dezvolte pe plan naţional şi internaţional, îmi doresc colecţii noi, plannere nişate pe anumite domenii.“

Dana Iosa, trainer de limba engleză şi instructor de fitness, a creat în luna august a acestui an brandul de agende personalizate Dots Planners, din dorinţa şi nevoia de a avea o viaţă organizată şi echilibrată, de a fi atent la obiectivele şi planurile propuse. Acum, produce lunar 200 de agende într-o tipografie din Alba Iulia, dar spune că producţia poate creşte pentu că businessul este abia la început.

„În urmă cu aproximativ două luni au ajuns primele agende la clienţi. Înainte să demarez acest proiect aveam o agendă cu mine mereu. Businessul este făcut din pasiu­nea pentru organizare, pentru că am cres­cut cu părinţi foarte organizaţi şi aşa am ajuns să lansez un brand de plannere“, povesteşte Dana Iosa, fondator al Dots Planners.

Investiţia iniţială a fost în jur de 1.500 de euro, iar la început Dots a ieşit pe piaţă cu trei tipuri de agende: daily, weekly şi wellness. Daily plannerul este dedicat ce­lor cu un program foarte încăr­cat, fiind un fel de work­book cu sarcini, şedinţe şi în­tâlniri. Weekly plannerul este dedicat me­diului de busi­ness şi leagă sar­cinile zil­nice de obiec­ti­vele pro­fe­sionale pe ter­men lung, con­ţinând liste pentru setarea obiec­tivelor lunare, a priorităţilor perso­nale şi profesionale săptămâ­na­le. Wellness plannerul este menit să vină în sprijinul celor care vor să adopte un stil de viaţă sănătos.

„Preţurile sunt cuprinse între 115-149 de lei, iar plannerele sunt mai mult pentru femei, între 20 şi 50 de ani, ce îşi doresc un stil de viaţă echilibrat.“

În prezent, antreprenoarea dezvoltă un travel planner în colaborare cu un blogger de călătorii. Acesta spune că va fi o agendă mică, uşor de luat într-o geantă, într-o călătorie şi este structurată pentru 30 de vacanţe.

Agendele conţin informaţii în limba engleză dat fiind faptul că Dana Iosa a petrecut 10 ani în SUA, unde îşi propune ca pe viitor să comercializeze produsele sale. Primii clienţi au venit de pe reţelele de socializare, apoi produsele au fost listate într-o librărie din Piaţa Dorobanţi, într-un magazin de dulciuri, cărţi şi flori, într-o „insulă“ dedicată designerilor români din centrul comercial Bucureşti Mall, dar şi pe platforma eMag.

„Sunt produse într-o tipografie la Alba Iulia, acolo unde am crescut şi eu. Facem 200 de agende pe lună, dar pe parcurs îmi doresc să fie un număr mai mare. (...) Îmi doresc ca brandul să se dezvolte pe plan naţional şi internaţional, îmi doresc colecţii noi, plannere nişate pe anumite domenii, precum cooking planner sau wedding planner“. 

Dana Iosa spune că e provocator să porneşti un business, dar dacă ar fi să o ia de la capăt, ar face tot la fel, însă poate ar începe mai devreme. „În aceasta perioadă simt că oamenii au nevoie să fie mai organizaţi. În agendă îţi notezi doar lucrurile importante.“

În viitor ea îşi doreşte un spaţiu fizic Dots Planners, de unde clienţii să poată cumpăra o agendă şi în timp ce o răsfoiesc să savureze o cafea. „Îmi doresc ca acest business să fie venitul meu principal sau singurul meu venit.“

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Preţurile sunt cuprinse între 115-149 de lei, iar plannerele sunt mai mult pentru femei, între 20 şi 50 de ani, ce îşi doresc un stil de viaţă echilibrat

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania