„Am renunţat la job în februarie pentru a mă dedica în totalitate businessului Liniidelână, este un an de test, iar apoi m-aş putea gândi la extindere, la deschiderea unui atelier şi la angajarea a două persoane.“
Cristina Dănescu a lucrat aproape nouă ani în domeniul agriculturii în cadrul unuia dintre cei mai mari traderi internaţionali de cereale, iar în urmă cu cinci ani a început să croşeteze decoraţiuni interioare din pasiune, ce s-a transformat ulterior în afacerea Liniidelână. A mers în paralel atât cu rolul de angajat, cât şi cu cel de antreprenor până anul acesta în februarie, când a decis să renunţe la viaţa de corporatist şi să se dedice 100% businessului pe care l-a creat.
„Totul a început din pasiune şi nu ca o afacere, prin 2014. Am pornit cu ajutorul prietenilor care m-au îndrumat să fac ce-mi place. Am lucrat în agricultură nouă ani şi mult timp m-am dedicat atât jobului, cât şi pasiunii. Am renunţat la job anul acesta în februarie“, povesteşte Cristina Dănescu, fondatoarea brandului Liniidelână.
Ea îşi aminteşte că investiţia de pornire a fost de 1.000 de euro, bani cu care şi-a achiziţionat materialele necesare pentru a face primele obiecte decorative – pături sau perne. Ulterior a dezvoltat şi o altă latură a afacerii, anume producţia de articole vestimentare, în principal din lână.
Cristina Dănescu spune că a ales calea antreprenoriatului influenţată de clienţii care revin, dar şi de numărul comenzilor care a crescut de la an la an, organic. Ea recunoaşte că primii săi clienţi i-au fost prietenii, apoi cunoştinţele acestora şi oamenii cărora le-au recomandat. „De când am pornit în antreprenoriat am văzut că orice se poate dacă ştii unde să cauţi. A fi antreprenor este diferit de a fi angajat, deşi în ambele părţi eşti stresat, nivelul de stres e diferit. În business eşti mai atent la anumite lucruri pe care nu le vezi ca angajat. Antreprenoriatul este o experienţă bună pentru oricine, indiferent de rezultat.“
Produsele realizate sunt unicat, motiv pentru care stocurile companiei sunt reduse. Fabricarea efectivă a unui articol poate dura de la câteva zile la cel mult două săptămâni.
În prima parte a anului în portofoliul companiei se găseau 30 de produse, precum perne, pături, fulare, paltoane sau veste, însă Cristina Dănescu şi-a propus ca până la finalul anului să ajungă la 100 de produse pe platforma de vânzare care poartă numele brandului.
Totodată, ea a spus că îşi doreşte să ajungă la venituri de 8.000-9.000 de euro până în februarie 2020, după împlinirea unui an în care s-a implicat total în afacere, nivel i-ar permite să se gândească la expansiune. „Dacă încasările vor trece de 8.000-9.000 de euro, vom deschide un atelier cu doi angajaţi.“ Prudentă cu estimările, ea vorbeşte mereu despre 2019 ca despre un an de test, în care poate vedea impactul real al businessului său în condiţiile în care abia din februarie a ales implicarea totală. Investiţia iniţială fiind minimă, ea a pariat în primul rând timp pentru a creşte brandul. Consideră însă că indiferent de rezultat, experienţa antreprenorială merită o şansă din partea fiecărui angajat care îşi doreşte acest lucru.
Produsele sub brandul Liniidelână sunt comecializate atât pe site-ul companiei, cât şi pe eMag, de la finalul lui 2018. Cele mai multe comenzi ale companiei sunt din România, dar au fost înregistrate comenzi şi din străinătate, majoritatea de la români plecaţi la muncă. Pentru haine preţurile sunt cuprinse 350-800 de lei.
Cristina Dănescu spune că ambiţia ei a fost aceea de a crea un brand românesc. „Am vrut să fie un nume românesc, inclusiv modul în care l-am scris într-un singur cuvânt. Mi-am dorit acest lucru, chiar dacă la un moment dat brandul ar putea ieşi pe pieţele externe“.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE