Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cristina Dănescu a renunţat la jobul din agrobusiness pentru a dezvolta brandul Liniidelână, sub care produce decoraţiuni şi articole vestimentare croşetate

26.09.2019, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„Am renunţat la job în februarie pentru a mă dedica în totalitate businessului Liniidelână, este un an de test, iar apoi m-aş putea gândi la extindere, la deschiderea unui atelier şi la angajarea a două persoane.“

Cristina Dănescu a lucrat aproa­pe nouă ani în domeniul agri­culturii în cadrul unuia dintre cei mai mari traderi internaţio­nali de cereale, iar în urmă cu cinci ani a început să croşeteze decoraţiuni in­te­rioare din pasiune, ce s-a transformat ul­te­rior în afacerea Liniidelână. A mers în pa­ra­lel atât cu rolul de angajat, cât şi cu cel de an­tre­prenor până anul acesta în februarie, când a decis să renunţe la viaţa de corporatist şi să se dedice 100% businessului pe care l-a creat.

„Totul a început din pasiune şi nu ca o afa­cere, prin 2014. Am pornit cu ajutorul pri­e­tenilor care m-au îndrumat să fac ce-mi pla­ce. Am lucrat în agricultură nouă ani şi mult timp m-am dedicat atât jobului, cât şi pa­siu­nii. Am renunţat la job anul acesta în fe­bruarie“, povesteşte Cristina Dănescu, fon­datoarea brandului Liniidelână.

Ea îşi aminteşte că investiţia de pornire a fost de 1.000 de euro, bani cu care şi-a achizi­ţio­nat materialele necesare pentru a face pri­mele obiecte decorative – pături sau perne. Ulterior a dezvoltat şi o altă latură a afacerii, anu­me producţia de articole vestimentare, în principal din lână.

Cristina Dănescu spune că a ales calea antre­prenoriatului influenţată de clienţii care revin, dar şi de numărul comenzilor care a cres­cut de la an la an, organic. Ea recunoaşte că primii săi clienţi i-au fost prietenii, apoi cu­noştinţele acestora şi oamenii cărora le-au re­comandat. „De când am pornit în antre­pre­noriat am văzut că orice se poate dacă ştii unde să cauţi. A fi antreprenor este diferit de a fi angajat, deşi în ambele părţi eşti stresat, nive­lul de stres e diferit. În business eşti mai atent la anumite lucruri pe care nu le vezi ca an­gajat. Antrepreno­riatul este o expe­rien­ţă bună pen­tru oricine, indiferent de rezultat.“

Produsele realizate sunt unicat, motiv pentru care stocurile companiei sunt reduse. Fabricarea efectivă a unui articol poate dura de la câteva zile la cel mult două săptămâni.

În prima parte a anului în por­tofoliul companiei se găseau 30 de produse, precum perne, pături, fulare, paltoane sau veste, însă Cristina Dănescu şi-a propus ca până la finalul anului să ajungă la 100 de produse pe platforma de vânzare care poartă numele brandului.

Totodată, ea a spus că îşi doreşte să ajungă la venituri de 8.000-9.000 de euro până în februarie 2020, după împlinirea unui an în care s-a implicat total în afacere, nivel i-ar permite să se gândească la expansiune. „Dacă încasările vor trece de 8.000-9.000 de euro, vom deschide un atelier cu doi angajaţi.“ Prudentă cu estimările, ea vorbeşte mereu despre 2019 ca despre un an de test, în care poate vedea impactul real al businessului său în condiţiile în care abia din februarie a ales implicarea totală. Investiţia iniţială fiind minimă, ea a pariat în primul rând timp pentru a creşte brandul. Consideră însă că indiferent de rezultat, experienţa antreprenorială merită o şansă din partea fiecărui angajat care îşi doreşte acest lucru.

Produsele sub brandul Liniidelână sunt comecializate atât pe site-ul companiei, cât şi pe eMag, de la finalul lui 2018. Cele mai multe comenzi ale companiei sunt din România, dar au fost înregistrate comenzi şi din străinătate, majoritatea de la români plecaţi la muncă. Pentru haine preţurile sunt cuprinse 350-800 de lei.

Cristina Dănescu spune că ambiţia ei a fost aceea de a crea un brand românesc. „Am vrut să fie un nume românesc, inclusiv modul în care l-am scris într-un singur cuvânt. Mi-am dorit acest lucru, chiar dacă la un moment dat brandul ar putea ieşi pe pieţele externe“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania