Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Codruţa Rânciog a făcut afaceri de 120.000 lei în 2019 cu un brand de cosmetice şi şi-a extins portofoliul cu un igienizant pentru mâini, în contextul pandemiei

18.05.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În primele patru luni din 2020, cifra de afaceri înregistrată în 2019 a fost deja depăşită.

Codruţa Rânciog, o antrepre­noa­re cu studii în cosme­to­logie, prepară într-un atelier din Reghin, judeţul Mureş, creme, emulsii şi exfoliante, pe care le comercializează sub brandul byCodru. În contextul pandemiei de Covid-19, la cererea clienţilor ei, Codruţa Rânciog a creat şi un igienizant pentru mâini şi a încheiat un parteneriat cu proprietarii Mr Blade, două barbershop-uri din Bucu­reşti, a căror poveste a fost spusă în urmă cu câ­te­va luni tot în cadrul proiectului Afaceri de la zero. Businessul byCodru a pornit în au­gust 2015, după investiţii de 20.000 de euro.

„De profesie sunt specialist în cosmeto­lo­gie, iar în ultimii ani mi-am îmbogăţit studiile cu cursuri, traininguri şi workshopuri. Când creez reţete, pornesc de la efectul pe care îmi doresc să-l obţin. Am reţete pentru îngrijirea pielii, scruburi, emulsii. Un foarte mare im­pact îl are mirosul, iar eu nu folosesc par­fu­muri, ci uleiuri esenţiale. Am perioade în care mă fascinează un anumit ingredient şi atunci îl folosesc în fiecare produs pe care îl fac. În primăvara aceasta, de exemplu, am lucrat cu esenţă de narcise şi esenţă de bujori“, a povestit Codruţa Rânciog la emi­siu­nea online ZF Afaceri de la zero.

În laboratorul ei din Reghin, antrepre­noarea prepară mostrele şi concepe reţetele, însă volumele mai mari de produse sunt rea­lizate într-o fabrică de medicamente şi cos­metice. Anul trecut, businessul byCodru i-a adus Codruţei Rânciog o cifră de afaceri de 120.000 de lei, iar în 2020, în primele patru luni ale anului, acest prag a fost deja depăşit. „Anul trecut a fost unul foarte bun, am intrat cu elan şi în 2020. Anul acesta vreau să accelerez ritmul de dezvoltare şi să închei parteneriate. Momentan, produsele se află la vânzare pe site-ul byCodru.com. Am testat varianta de colaborare cu magazine şi inten­ţio­năm să dezvoltăm vânzarea în magazine cu o arie de acoperire mai largă. Aş vrea să intrăm în magazinele de cosmetice.“

În ultimele săptă­mâni, byCodru s-a aso­ciat cu magazinul online al antre­preno­rilor care de­ţin barbershop-urile Mr Blade din Bucureşti, Tiberi­us Creţu şi Mihai Grama. Astfel, clienţii care comandă produse de pe plat­for­ma Mr Blade pot primi cadou igieni­zan­tul pentru mâini byCodru, pe bază de alcool.

„Igienizantul l-am dezvoltat la cererea clien­ţilor şi l-am făcut foarte rapid, am primit autori­zaţii foarte repede. E foarte impor­tan­tă, pentru că, pentru a pune un produs pe pia­ţă, sunt importanţi toţi actorii de pe lanţ, par­te­nerii, furnizorii“, spune Codruţa Rânciog.

Cele mai vândute produse sub brandul byCodru sunt cele anti-îmbătrânire. Produ­se­le din portofoliul Codruţei Rânciog au preţuri cuprinse între 65 şi 155 de lei.

„Când am pus bazele byCodru, intenţia mea era să cumpăr materie exclusiv din România. În continuare caut furnizori locali, dar nu mi-a fost la îndemână, aşa că cei mai mulţi furnizori acum îi am din Anglia şi Germania. Apa de lavandă sau apa de mentă le iau totuşi din România.“

Codruţa Rânciog lucrează momentan la o colecţie de parfumuri bazate pe esenţe naturale din flori autohtone - bujori, narcise, lăcrămioare - iar anul acesta se pregăteşte de lansarea acestor noi produse. Pe lângă produsele cosmetice vândute sub brandul propriu, ea dezvoltă şi produse sub etichetă privată pentru companii care vor să aibă propriile linii de cosmetice.

 

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

Cele mai vândute produse sub brandul byCodru sunt cele antiîmbătrânire. Produsele din portofoliul Codruţei Rânciog au preţuri cuprinse între 65 şi 155 de lei.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania