Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Claudiu Dumitraş produce portofele şi accesorii din piele sub brandul Smallet într-un atelier din Bucureşti şi aşteaptă 30.000 de euro în 2019

20.11.2019, 21:31

„Viaţa de antreprenor este agitată, ca un maraton, dar cu satisfacţii atunci când văd că sunt mulţumiţi clienţii.“

În căutarea unui portofel mic, care să fie purtat uşor în buzunar, Claudiu Dumitraş, un antreprenor din Bu­cureşti, a început în 2015 să creeze primele produse handmade din piele sub brandul Smallet şi a vândut peste 1.500 de portofele în primii trei ani.

După o investiţie de circa 55.000 euro din fonduri proprii şi prin programul Start-Up Nation, antreprenorul vrea să ducă produsele în mai multe magazine din Bucureşti şi să intre şi pe nişa genţilor de piele.

„Ideea cu portofelul mic a venit din dorinţa de a scăpa de toate chitanţele şi cardurile pe care nu le foloseam, am făcut un portofel minimalist. Businessul a început din sufragerie şi am încercat să fac un portofel. Primele au ieşit strâmbe, dar când am reuşit să-l fac, l-am prezentat colegilor, prietenilor, care au fost încântaţi de el“, a povestit Claudiu Dumitraş.

Dacă primul portofel a fost produs în două ore, astăzi antreprenorul realizează un astfel de produs în jumătate de oră. În atelierul din Bucureşti lucrează cu doi angajaţi, iar pentru comenzile corporate mai mari apelează la colaboratori.

Înainte de a începe propriul business, Claudiu Dumitraş a lucrat în domeniul bancar şi cel al cazinourilor online, experienţă care acum îl ajută în promovarea Smallet. În luna mai din 2019, el a renunţat la job şi a devenit antreprenor full time. Momentul în care şi-a dat seama că vrea să treacă de la pasiune la business a fost când a primit o comandă de 120 de portofele de la angajatorul său pentru cadourile de Crăciun.

„Nu ştiam cum să trec la pasul următor, dar am aflat de Start Up Nation, am depus în 2017 dosarul, iar în 2018 am reuşit să finalizez totul şi deodată aveam atelier, utilaje şi astfel am început să diversific produsele, să produc mai mult“, a spus Claudiu Dumitraş.

Astăzi, Smallet şi-a diversificat porto­foliul de produse, care include portcarduri, portofele mari şi mici, agende, brăţări, brelocuri. După ce a participat la un curs de design de genţi, antreprenorul vrea să intre şi pe această nişă, spunând că se uită la cererea din piaţă pentru a crea un nou produs.

„Am început să producem şi curele pentru Apple Watch, fiind atelier putem să facem cam ce vrem, plus că putem să le şi personalizăm“, a mai spus Claudiu Dumitraş.

El vrea să dezvolte compania prin comenzile corporate, care aduc în prezent circa 80% din încasări. De exemplu, una dintre comenzi a fost de 300 de brăţări, pe care le-a realizat în trei zile. În cazul unor produse mai complexe, cum ar fi portofelele, procesul poate dura şi două săptămâni în cazul a unui număr mare de produse.

Materia primă vine de la doi furnizori din Bucureşti.

„Am văzut că lumea apreciază calitatea lor şi faptul că sunt personalizate. Clienţii cumpără pentru ei, după care încep să facă şi cadouri. Cred că îi încântă faptul că este un produs de calitate şi este personalizat“, a mai menţionat fondatorul Smallet.

Clienţii găsesc produsele online, pe Google şi pe site-ul smallet.ro, dar şi pe reţelele sociale. Din zona corporate, companiile din domeniul bancar, din partea de cazinouri online, fostul job al antreprenorului sau din agenţiile de publicitate sunt cele la care au ajuns produsele Smallet până acum.

„Mi-am propus să mai intru în magazine în România şi în Bucureşti, şi în afară să vând pe anumite canale, poate chiar Amazon. Vreau să mă ocup de partea de corporate să o cresc“, a mai spus Claudiu Dumitraş.

El a povestit că ar fi vrut să înceapă afacerea mai devreme, cu mai mult curaj, însă vede lumea de business ca pe un maraton.

„La început, când eram şi angajat, şi antreprenor, era o alergare între birou şi atelier. Acum, din mai nu mai lucrez, sunt full time pe atelier. Încerc să mă întâlnesc cu clienţii, să fiu şi în atelier. E o viaţă agitată, dar cu satisfacţii, atunci când văd că sunt mulţumiţi clienţii“, a spus Claudiu Dumitraş.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.