Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cătălina David a învăţat să facă torturi şi prăjituri după ce a investit 7.000 de euro în cofetăria Prăjiturel din Bucureşti

27.10.2019, 18:35 Autor: Georgiana Mihalache

„Capacitatea de producţie este de trei evenimente pe weekend, candy bar şi un tort. Vorbim de evenimente de 150-200 de persoane.“

Cătălina David a pariat în urmă cu şase ani pe brandul Prăjiturel, un laborator de cofetărie din Capitală în care a investit 7.000 de euro şi unde produsele sunt inspirate din reţetele mamei sale. Antreprenoarea a pornit businessul deşi nu avea experienţă în bucătărie, dar a descoperit pasiunea pentru gătit şi plănuieşte să se extindă într-un spaţiu mai mare.

„Ideea a venit din dorinţa de a dezvolta o afacere proprie. Mama mea făcea prăjituri familiei, rudelor, prietenilor. Când am vrut să-mi dezvolt o afacere proprie, i-am spus că ea face prăjiturile, eu le vând, o promovez. Surpriza a fost că au prins foarte bine prăjiturile, mama nu putea face faţă singură şi a trebuit să învăţ de la ea tot ce reprezintă conceperea unei prăjituri”, a povestit Cătălina David.

Intrând în bucătărie, antreprenoarea a prins gustul prăjiturilor şi a descoperit că este ceea ce îşi doreşte să facă, urmând cursuri de perfecţionare în acest domeniu. Sursa pentru investiţie a fost familia, iar cei 7.000 de euro au mers în amenajarea laboratorului, chirie, utilaje.

Un tort Prăjiturel costă între 95 şi 100 de lei kilogramul, potrivit site-ului companiei.

„Am învăţat repede pentru că mi-am dat seama că îmi place şi partea de decor, de relaţionare cu clientul. Avem în plan un laborator mai mare pentru că în momentul de faţă suntem la capacitate maximă, mai ales pe perioada de vară când avem evenimentele, dar încă nu am găsit un loc, e un proces care durează mai mult decât ne aşteptam”, a mai spus Cătălina David.

Ea lucrează alături de mama sa şi încă o colegă în laborator, însă atunci când va găsi un spaţiu pentru extindere va fi nevoie de creşterea numărului de angajaţi. Pe lângă comenzile individuale de la clienţi, Prăjiturel oferă şi servicii pentru evenimente corporate.

„Capacitatea noastră de producţie este de trei evenimente pe weekend, asta înseamnă un candy bar şi un tort pentru fiecare eveniment. Vorbim de evenimente de aproximativ 150-200 de persoane. Lucrăm zilnic pentru comenzi private, onomastici, torturi pe comandă, iar în weekend sunt evenimentele“, a mai spus Cătălina David.

De altfel, partea de evenimente aduce cel mai mult la business, fiind un trend crescător, în contextul în care din ce în ce mai multe firme apelează la candy baruri pentru evenimente private.

„Este un trend crescător pentru că se dezvoltă multe lucruri noi. Acum 20 de ani termenul de candy bar nu exista“, a mai spus Cătălina David. Cele mai cerute prăjituri au rămas cele pe bază de ciocolată, torturile fiind cele mai căutate produse din portofoliul Prăjiturel.

Ingredientele folosite în laboratorul companiei sunt naturale, mai povesteşte antre­prenoarea, care nu vrea să folosească mixuri gata făcute în compoziţia prăjiturilor. Ingre­dientele precum ciocolata sau frişca naturală vin din străinătate, din ţări ca Franţa sau Belgia.

În 2018, cifra de afaceri a companiei care operează brandul Prăjiturel – CD Exito SRL, a fost de 170.000 de lei, iar anul acesta, în urma vânzărilor, antreprenoarea estimează că vânzările se vor dubla, până la 340.000 de lei.

„Afacerea a mers bine pentru că sistemul nostru de creştere a vânzărilor este pe baza recomandărilor. Anul acesta am primit comenzi de la mulţi oameni care au fost în anii trecuţi la diverse evenimente, la nunţi, şi au venit la noi să le organizăm partea de candy bar”.

Cătălina David a mai spus că lumea antreprenoriatului este complexă şi sunt multe lucruri pe care un antreprenor la început de drum trebuie să le înveţe. Crede însă că a găsit domeniul potrivit pentru dezvoltarea sa personală, în care poate să fie creativă.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania