Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Beatrice Pătraşcu a pus brandul The Gentle Dentist pe două clinici stomatologice din Bucureşti care au făcut afaceri de peste 1 mil. euro în 2019

22.05.2020, 13:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Una dintre clinicile The Gentle Dentist a fost printre puţinele care au funcţionat în perioada de izolare, cu acordul Ministerului Sănătăţii, în condiţiile în care ordonanţele militare elaborate în acele săptămâni au prevăzut închiderea cabinetelor stomatologice.

Beatrice Pătraşcu, absolventă a Facultăţii de Stomatologie din Bucureşti, a investit peste 650.000 de euro în două clinici sto­matologice în Capitală, sub numele The Gentle Dentist.

„Încă din timpul facultăţii, îmi imaginam cum voi schimba abordarea atitudinii stomatologilor în ceea ce priveşte anxietăţile dentare ale pacienţilor români. Făceam mai puţine proiecţii, dar aveam certitudinea că voi fi un stomatolog extrem de empatic, pentru că simţeam asta şi observam lipsa empatiei în timpul stagiilor din facultate. Nu îmi imaginam, la acel moment, că voi ajunge să practic o stomatologie minim invazivă şi să îmi dedic timpul studierii efectelor diferitelor lungimi de undă laser pe ţesuturile din cavitatea bucală, pentru ca apoi să ajung să îmi dotez cabinetul cu 6 lasere“, povesteşte Beatrice Pătraşcu.

Prima clinică, cea din zona Unirii din Bu­cu­reşti, a deschis-o în 2011, împreună cu un aso­ciat, investiţia fiind de peste 350.000 de euro.  

„Ce ne diferenţiază pe noi de alte clinici stomatologice sunt laserele pe care le avem“, a spus Beatrice Pătraşcu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Sursele de finanţare au fost împrumuturi bancare şi fonduri europene. Cinci ani mai târziu, Beatrice Pătraşcu deschidea a doua clinică The Gentle Dentist, în zona Dorobanţi, cu o investiţie de peste 300.000 de euro. Ambele sedii au câte patru cabinete utilate cu tehnologie şi lasere de ultimă generaţie.

„Mi-am dorit foarte mult să aduc tehnologia viitorului în cabinet, să o folosesc zil­nic, să schimb abordarea faţă de pacient, să putem să prac­ticăm o stomatologie mi­nim in­vazivă, asta presupu­nând in­ves­tiţii constante în cursuri, work­shop-uri şi specializări dedi­cate inovaţiilor în domeniul stoma­tologiei“, spune Beatrice Pătraşcu.

În 2019, businessul cu cabinete sto­mato­logice i-a adus o cifră de afaceri de 6,5 milioa­ne de lei (circa 1,4 mil. euro), cu un profit de 900.000 de lei şi 25 de angajaţi. Acestora li se adaugă circa 20 de colaboratori.

Una dintre clinicile The Gentle Dentist a fost printre puţinele care au funcţionat în pe­rioa­da de izolare, cu acordul Ministerului Să­nătă­ţii, în condiţiile în care ordonanţele mili­tare elaborate în acele săptămâni au prevăzut închiderea cabinetelor stomato­logice.

„Înainte de criza generată de pandemie, îmi doream să digitalizez şi mai mult fluxul de lucru din cabinet, iar planul de afaceri includea investiţii de peste 150.000 de euro în echipamente. Raportat la situaţia actuală, deocamdată rămânem cu investiţia de 50.000 de euro realizată la începutul anului şi alţi 20.000 de euro investiţi la începutul crizei, pentru a putea să asigurăm urgenţe stomato­lo­gice în perioada stării de urgenţă.“

Noile planuri conturate de Beatrice Pătraşcu sunt într-o permanentă adaptare, în funcţie de reglementările şi dispoziţiile comunicate de autorităţi.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania