Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Antreprenorii cu businessuri în domeniul creaţiei artistice au ales nişa sărbătorilor de iarnă pentru a-şi extinde portofoliile de produse

25.12.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Peyo, Firul cuvintelor, DDcor sunt doar câteva astfel de exemple.

Pentru mai multe afaceri mici, Crăciunul este o perioadă de reorientare a businessului, astfel că mai mulţi antreprenori care au trecut prin proiectul ZF Afaceri de la zero dau glas sărbătorilor de iarnă prin obiectele pe care le creează. Peyo, Firul cuvintelor, DDcor sunt doar câteva astfel de exemple.

„La început a fost pasiunea mea pentru decoraţiunile de Crăciun, pentru că eu iubesc Crăciunul. Întotdeauna am căutat decoraţiuni altfel cu care să împodobesc bradul. Cu băiatul meu, când era mic, făceam tot felul de decoraţiuni şi aşa a început povestea Peyo, făcând decoraţiuni pentru noi”, povestea recent Ioana Perşa la Afaceri de la zero.

Businessul ei există din octombrie 2016, însă povestea începea în 2015, când a renunţat la corporaţie şi a ales să se dedice activităţii de realizare a decoraţiunilor pentru Crăciun. Acum, decoraţiunile realizate manual de ea ajung în oraşe precum Bucureşti, Călăraşi, Galaţi, Tulcea, Iaşi, Suceava şi Cluj.

Povestea Ioanei Perşa este similară cu cea a antreprenoarei din spatele DDcor. Alina Smarandache, de profesie economist, a lucrat vreme de 15 ani în companii din domeniul financiar – fonduri de investiţii, fonduri de pensii, asigurări, pieţe de capital – înainte de a-şi transforma aplecarea către zona artistică într-o mică afacere. A început să confecţioneze, din ipsos, figurine destinate pictării, iar când a văzut că a avut succes în rândul colegilor de grădiniţă ai propriilor copii, a început să ia această îndeletnicire în serios.

„Totul a înceut când, angajată fiind, am încercat să găsesc ceva care să mă facă să ies din rutină. Întâmplător, am găsit figurinele de ispos pe YouTube şi am încercat. Mi-a plăcut, am avut succes la copii la grădiniţă şi am decis că trebuie să continui. Mi-am înfiinţat un PFA şi am început să am un volum tot mai mare de comenzi. Crăciunul, Paştele, Mărţişorul sunt perioade foarte aglomerate şi, de la an la an, creşte volumul de lucru în aceste perioade”, povestea Alina Smarandache, fondatoarea DDcor.

Pentru a crea figurinele, ea foloseşte ipsos pentru modelaj, pe care îl toarnă în matriţe. Materialele le cumpără din magazine specializate sau de pe internet.

Pe decoraţiuni de Crăciun, globuri mai precis, a pariat şi Mădălina Tătaru, o tânără care a pornit un proiect în domeniul caligrafiei.

„Firul cuvintelor este un proiect pe care l-am înfiinţat în urmă cu aproximativ doi ani. Fac caligrafie, cadouri handmade pe care scriu caligrafic în diferite forme. Acum e perioada cadourilor de sărbători, împachetate cât mai colorat şi frumos. Cu asta mă ocup de o lună şi ceva, oamenii caută astfel de cadouri şi sunt apreciate, pentru că sunt personalizae şi colorate”, spune Mădălina Tătaru.

Ea şi-a descoperit pasiunea pentru caligrafie în urmă cu aproximativ doi ani, scriind mesaje pentru prietenii ei. S-a inspirat din tutorialele de pe YouTube, din imagini de pe Pinterest şi, treptat, pasiunea ei a luat forma unui startup. Ulterior, s-a perfecţionat în cadrul unui curs de formare de circa două luni. Cele mai căutate, încă de la început, au fost tablourile caligrafice, pentru că permit scrierea unui text mai scurt sau mai amplu, dar şi pentru că pot fi integrate ca obiecte de decor. Sunt urmate îndeaproape de scrisorile caligrafice.

Globurile de Crăciun sunt în centrul atenţiei şi în atelierul Livrez dragoste, al Cristinei Dobrescu. Ea face de câţiva ani globuri personalizate, rame cu mesaj caligrafic şi decoraţiuni de Crăciun.

„Livrez drgoste a început în 2014. Iniţial era o idee gratuită, apoi proiectul a luat amploare, însă sponsorul pe care îl aveam a spus că nu ne mai poate ajuta. Prin urmare, am căutat o soluţie să ducem proiectul mai departe. Din septembrie-octombrie (2014 – n. red.), am început ca business, cu variantele de scrisoare în plic şi scrisoare în sticlă”, povestea anul trecut Cristina Dobrescu. În anii trecuţi, ea participa la târguri de Crăciun şi organiza ateliere.

Alături de Paşte şi de Mărţişor, Crăciunul este o perioadă aglomerată şi pentru Liliana Arnaut, o tânără absolventă de Arte care şi-a transformat sufrageria în atelier şi creează ilustraţii cu care personalizează semne de carte, căni, sacoşe, perne şi multe altele.

Toate aceste antreprenoare au făcut din Crăciun nu doar o perioadă de creştere a vânzărilor, ci un motiv în sine pentru a-şi dezvolta businessurile, într-o perioadă în care afacerile mici fac tot ce pot pentru a putea supravieţui.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Puteţi VEDEA povestea decoraţiunilor de Crăciun ale tuturor acestor businessuri pe zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania