Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andreea şi Adina Bucoveanu confecţionează corturi pentru joacă şi alte accesorii pentru copii sub brandul Dandelion, într-un atelier în care au investit 50.000 de euro

12.10.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Andreea Bucoveanu: Ne dorim să intrăm în magazinele fizice şi facem demersuri în acest sens. Ne gândim la Cărtureşti, Bebetei, librării.

Andreea şi Adina Bucoveanu, do­uă antreprenoare cu mai mulţi ani de experienţă în domeniul financiar-bancar, au început să confecţioneze, în urmă cu cinci ani, decoraţiuni din fetru, inspirate de fotografiile găsite pe site-ul Pinterest. După ce au primit mai multe feedback-uri pozitive, au ales să-şi creeze un întreg portofoliu şi aşa au ajuns să pune bazele Dandelion, un atelier de creaţie dedicat copiilor, unde produsul-vedetă este cortul pentru joacă.

„Tot ce aveam la început era o pagină de Facebook. Lucrurile au evoluat până când tot tim­pul nostru liber a ajuns să fie dedicat proiec­tu­lui Dandelion. Atunci a venit şi programul StartUp Nation, care a asigurat o parte din in­ves­tiţia totală de circa 50.000 de euro“, a po­ves­tit Andreea Bucoveanu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

În 2017 au făcut primii paşi pentru a des­chi­de un atelier în toată regula, iar în mai 2018, au pri­mit echipamentele necesa­re şi au început producţia serioasă, cu doi angajaţi. Brandul Dandelion a apărut în septembrie 2018 şi s-a dezvoltat în jurul corturilor pentru joacă.

„Preţul unui cort porneşte de la 240 de lei şi poate ajunge la 800 de lei. Clientul poate alege ce accesorii doreşte, în funcţie de preferinţe şi de buget“, spune Adina Bucoveanu.

Publicul-ţintă îl reprezintă copiii mici, de doi-trei ani, însă corturile sunt potrivite şi pentru cei mai mari. Pe lângă corturi însă, portofoliul Dandelion mai cuprinde perne, saltele, pături, baby nests, apărători de pătuţ. Toate sunt produse în atelierul situat pe Şoseaua de Centură, între Ştefăneşti şi Tunari.

„Vindem pe site-ul nostru şi pe alte câteva site-uri. Ne dorim să intrăm şi în magazinele fizi­ce şi facem demersuri în acest sens. Sperăm să se con­cretizeze anul acesta sau în 2021. Ne gândim la Cărtureşti, Bebetei, librării“, spune Andreea Bucoveanu.

Câteva corturi pentru joacă accesorizate complet au fost vândute şi către grădiniţe, o şcoală, un loc de joacă, însă cele două antreprenoare nu au încheiat parteneriate pe termen lung cu astfel de locuri. Dandelion le-a adus anul trecut o cifră de afaceri de 185.000 de lei (circa 39.000 de euro).

„A fost un an slab în prima parte. Abia din a doua jumătate au început să se mişte lucurile spre bine. În lunile rămase până la finalul anului 2020, aşteptăm venituri mai mari. Sperăm să ajungem la 700.000-800.000 de lei afaceri“, adaugă Andreea Bucoveanu.

Cele mai aglomerate luni din an pentru Dandelion sunt noiembrie şi decembrie, ţinând cont că majoritatea produselor sunt potrivite pentru a fi oferite cadou, iar finalul anului vine cu sărbătorile de iarnă.

Acum, pentru Andreea şi Adina Bucoveanu urmează dezvoltarea şi, pe lângă producţie, au adus pe piaţa locală şi alte banduri, precum jucăriile din lemn de la Little Dutch, Petite Collage, Le Toy Van sau Lilliputiens.

„Ne dorim un spaţiu mare, pentru că cel de acum este destul de înghesuit, are 50 de metri pătraţi. Ca vânzări, acum suntem pe un trend normal, deşi am avut suişuri şi coborâşuri (din cauza pandemiei – n. red.). De departe, cea mai dificilă perioadă a fost între 15 februarie şi 1 aprilie (2020 – n. red.), când a fost linişte totală pe partea de comenzi, lucru de înţeles, pentru că toată lumea stătea în expectativă, să vadă ce se întâmplă“, spun cele două antreprenoare.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania