Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Anca Rădulescu a fondat Kitisimo, un brand de haine, într-un moment în care a vrut să facă o schimbare în carieră. Acum, se pregăteşte de deschiderea primului magazin propriu

27.12.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Kitisimo este prezent în mediul online, cu un site propriu, cu pagini de Facebook şi de Instagram.

Pe Anca Rădulescu o pasiona deja croitoria atunci când a gândit o idee de kituri pentru copii, cu instrumente necesare pentru a-şi confecţiona singuri brăţări. Se întâmpla în 2017, când era angajată, însă după ce a rămas însărcinată cu al treilea copil, a decis să facă o schimbare. Astfel, treptat, s-a dezvoltat Kitisimo, un brand de haine pentru copii şi adulţi.

„Îmi plăcea să cos şi am început să fac goblenuri sub formă de brăţări. Apoi am continuat cu corturi pentru copii, cu haine, iar mai târziu s-a dezvoltat businessul cu haine şi accesorii. Clientele mele sunt tinere mame, care îşi doresc haine din materiale naturale, prietenoase cu pielea, comode”, a spus Anca Rădulescu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Atelierul ei se află la ea acasă, în Constanţa, dar se va muta într-un loc separat din vara anului viitor. Pe lângă el, va funcţiona şi un magazin, unde clienţii să poată veni să probeze produsele.

„Până acum am lucrat mai mult pe comandă şi mai puţin pe stoc. Îmi doresc ca în viitorul spaţiu să aibă loc şi evenimente, o dată pe lună, întâlniri, ateliere pentru copii şi pentru părinţi. Cam din mai vom începe procesul de mutare şi vom investi în amenajare, în maşinării.”

Kitisimo este prezent în mediul online, cu un site propriu, cu pagini de Facebook şi de Instagram. O perioadă, Anca Rădulescu a colaborat şi cu eMag, dar a constatat că nu se potrivea cu modul de funcţionare a businessului, aşa că a renunţat. Colaborează însă cu Dichisar, un marketplace cu produse handmade.

„Ultimii doi ani au fost destul de grei, mai ales că, înainte de pandemie, businessul tocmai se dezvolta. Ne-am reprofilat în producţia de măşti textile o perioadă, apoi oamenii au reînceput să-şi cumpere şi haine. Preţurile pornesc de la 50 de lei şi ajung la 400 de lei.”

Acum, în sezonul rece, Anca face, printre altele, cagule din lână pentru copii, haine pentru cei mici, dar şi pentru femei. Toate produsele Kitisimo se pot personaliza, în funcţie de ce materiale îşi doreşte clientul, astfel încât să i se potrivească perfect. În procesul de creaţie, Anca se inspiră din cerinţele clienţilor şi de la copiii ei.

„De la un an la altul, îmbunătăţesc modelele, iar clientele care vin la mine aleg, de obicei, să cumpere din nou şi păstrăm legătura. La început, aduceam materialele din străinătate, a fost o mare provocare. Apoi, am început să lucrez şi cu furnizori locali. Investiţiile au ajuns la 10.000 de euro. În 2020, cifra de afaceri a fost pe la 8.000 de euro, iar în 2021 este mai mare cam cu 30%.”

Planul Ancăi Rădulescu este ca brandul Kitisimo să se regăsească pe câteva magazine fizice, unde oamenii să vină nu doar pentru haine, ci şi pentru socializare şi pentru atmosferă. Nu vrea însă puncte de desfacere în malluri, ci mai degrabă stradale. Acum, după patru ani de antreprenoriat, Anca are un singur mare regret.

„Aş fi vrut să încep mai devreme, dar nu am avut curajul necesar. A fost nevoie de organizare. Acum însă nu mă mai văd angajată sub nicio formă.”

 

Anca Rădulescu, fondatoare Kitisimo: Ultimii doi ani au fost destul de grei, mai ales că, înainte de pandemie, businessul tocmai se dezvolta. Ne-am reprofilat în producţia de măşti textile o perioadă, apoi oamenii au reînceput să-şi cumpere şi haine.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania