Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Anca Balaş şi Ecaterina Nicolescu creează haine pentru femei sub numele Atelier Bolero şi vor să meargă cu produsele în Israel şi Cehia

11.07.2021, 15:00 Autor: Miruna Diaconu

Businessul a fost deschis în luna februarie a anului trecut, înainte de izbucnirea pandemiei, iar investiţia iniţială s-a ridicat la 50.000 de euro, bani care au mers către achiziţionarea de materiale, utilaje, dar şi realizarea magazinului online.

Anca Balaş şi Ecaterina Nicolescu, două antreprenoare din Bucureşti, creează haine feminine sub numele Atelier Bolero, iar planurile de viitor vizează extinderea pe pieţele din Israel şi Cehia. Businessul a fost deschis anul trecut în luna februarie, înainte de izbucnirea pandemiei, iar investiţia a ajuns la circa 50.000 euro. Pe lângă businessul de creaţie vestimentară, Anca Balaş lucrează în cadrul unei companii multinaţionale, acolo unde este manager pe un teritoriu format din cinci ţări, iar experienţa de mulţi ani în mediul internaţional a ajutat-o să înţeleagă către ce ţări e cel mai potrivit să meargă cu produsele Atelierului Boler

„Ne gândim să mergem cu produsele noastre în afara ţării, prima piaţă către care vrem să mergem este Israel, este piaţa companiei pentru care lucrez, o ţară de care sunt ataşată emoţional şi am şi cliente de acolo. Cea de-a doua ţară în care vrem să mergem este Cehia. Pentru clienţii din Israel trebuie să ţin cont de preferinţele lor cromatice şi de stil, sunt destul de conservatori ţi merg pe culori de tip bej, gri, negru, alb, mai puţin culori vii”, spune Anca Balaş. Ideea de la care au pornit cele două antreprenoare a fost crearea unor haine pentru femei potrivite diferitelor circumstanţe din timpul zile, astfel că ţinutele create în Atelierul Bolero să poată fi purtate atât în timpul zilei la birou, cât şi la o întâlnire cu prietenle sau la o masă de afaceri.

„Lansarea primei noastre colecţii a fost înainte de pandemie, am început să lucrăm la crearea primei colecţii însă cu un an înainte, nefiind familiarizate cu întreg procesul de a crea un produs şi o colecţie. Prima colecţie am realizat-o în colaborare cu o fabrică din România pentru că am avut mai multe modele şi un număr destul de mare de produse per fiecare model”, explică Anca Balaş.

Cele două antreprenoare au şi propriul atelier de creaţie în Bucureşti, însă capacitatea de producţie este redusă, avân în vedere că nu realizează stocuri mari ale produselor. Însă, dacă există o cerere mare pentru hainele Bolero, cele două antreprenoare apelează la parteneri. Primul an de activitate al businessului a fost marcat de pandemie, iar acest lucru s-a resimţit în vânzările Atelierului Bolero. 

„A fost un an contradictoriu, într-adevăr din punct de vedere financiar vânzările nu sunt la nivelul la care ne-am aşteptat, dar chiar şi în perioada de lockdown noi am livrat produse. Chiar dacă oamenii au participat la mettinguri online, tot a fost nevoie să păstreze un dress code”, precizează antreprenoarea. Publicul cărora se adresează hainele create de cele două antreprenoare e situat între 15 şi 55 de ani, iar stilul abordat în creaţiile Atelierului Bolero sunt atât în stil elegant, cât şi elegant casual. Anul trecut, veniturile din vânzările de haine au ajuns la 6.000 euro, însă premisele pentru acest an sunt mai bune şi cele două antreprenoare aşteaptă o cifră de afaceri de 20.000 euro.

Anca Balaş spune că o component foarte importantă pentru businessul său este promovarea businessului, pentru că una dintre cele mai mari provocări ale businessului este convingerea oamenilor. „Este un alt gen de business faţă de activitatea mea de zi cu zi. Nu este un business classic, businessul pe care îl facem noi presupunea înainte să te întâlneşti cu clientul, să îi arăţi produsele, aici businessul online este diferit, nu vezi clientul, de aceea modul în care comunicăm este foarte important”, precizează Anca Balaş. Atelierul Bolero are în portofoliu circa 110-120 de produse care pot fi găsite în showroomul din Bucureşti, într-un magazin din Braşov şi pe site-ul atelierului. Pentru perioada următoare, antreprenoarele au în plan dezvoltarea mai multor produse şi focusul pe promovarea online astfel încât să creeze un brand cunoscut pe piaţa locală.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania