Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Anamaria Pirea a început să producă din februarie pături ponderate într-un atelier din Alexandria, iar vânzările din primul an se apropie de 90.000 de lei

18.12.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

Finanţarea proiectului Hug Me Blanket, de 170.000 de lei, a venit din proiectul România Start-Up Plus.

Anamaria Pirea a descoperit în urmă cu aproape trei ani con­ceptul de pătură pon­de­ra­tă, din întâmplare, pe Facebook. După câteva luni de cercetări, a produs prima pătură ponde­rată pentru ea, iar cererea venită din partea familiei şi a prietenilor pentru acest produs, a determinat-o să facă un business din asta.

Astfel, în februarie 2020 a început să reali­ze­ze pături ponderate într-un atelier din Ale­xan­dria, pe care le trimite în toată ţara, iar vân­zările din primul an se apropie de 90.000 de lei.

„Hug Me Blanket este o pătură ponde­rată, concepută să aibă aproximativ 8-12% din greutatea corpului persoanei care o fo­loseşte, deci poate avea între 3-12 kilo­grame. Este un produs pe care eu l-am des­co­perit în urmă cu aproape trei ani şi pe care anul acesta l-am transformat într-un business“, po­vesteşte Anamaria Pirea, fondatoarea Hug Me Blanket.

Pătura are un efect liniştitor, calmant, relaxant, datorită stimulării prin presiune profundă (DPTS – deep pressure touch stimulation). Prin greutatea sa, distribuită în mod egal pe suprafaţa corpului, pătura are un efect de calmare a sistemului nervos, determinând organismul să producă seroto­ni­nă şi melatonină şi să reducă nivelul de cor­tizol. Astfel, adormi mai repede şi te trezeşti de mai puţine ori în timpul nopţii.

În România, păturile ponderate au înce­put să fie folosite în urmă cu peste 20 de ani, de către terapeuţi ocupaţionali şi specialişti care lucrează cu copii şi adulţi care suferă de diverse afecţiuni, cum ar fi insomnii, tulburări ale somnului, anxietate, depresie sau tulburări de procesare senzorială.

„Mi-a luat câteva luni să cercetez despre ea, să văd cum se face, dar am găsit tutoriale pe YouTube. Apoi, am făcut pentru Crăciun o pătură pentru mine şi aşa învăţam să folosesc prima maşină, pentru că nu folo­sisem vreodată o maşină de cusut. (...) Finan­ţarea a venit din proiectul România Start-Up Plus, la un an şi jumătate după înscriere. Banii i-am primit anul trecut, dar m-am înscris în august 2018“, susţine Anamaria Pirea.

Primul pas în dezvoltarea businessului a fost să urmeze un curs de antreprenoriat şi apoi şi-a scris planul de afaceri singură. Finanţarea a fost de 170.000 de lei.

„Am început în februarie 2020 şi am suspendat activitatea o perioadă. În atelier, timp de şase săptămâni, am luat pauză şi am refăcut planul de afaceri. M-am concentrat să fac tot ce pot să meargă lucrurile. (...) Clienţi am avut de la început. Prietenii şi familia aşteptau de mult. Din februarie până în septembrie au fluctuat vânzările, iar din noiembrie lucrurile merg foarte bine şi nu avem zile de pauză la atelier“.

Păturile pot fi folosite de copii mai mari de 3 ani şi sunt produse în trei modele standard, dar pot fi şi pături personalizate. „De exemplu, o persoană care 1,6 m înălţime şi 60 kg, poate folosi pătura de dimensiune medie, care are 6 kg.“

O pătură cu husă de bumbac costă 590 de lei şi o pătură cu husă de bumbac şi husă de flanel costă 710 lei. Produsele se găsesc pe site, pe Facebook şi pe Instagram.

Pătura propriu-zisă este realizată ma­nual şi conţine un înveliş exterior de bumbac şi este umplută cu vatelină hipoalergenică şi biluţe de plastic virgin, non-toxice, care sunt cusute în caroiaje de aproxi­mativ 14cm x 14cm, pentru o distribuţie uniformă a greutăţii. „Sunt fabrici în China care fac producţie în serie, dar asta nu e în planul meu.“

„Intenţia este să măresc capacitatea de producţie şi să adaug un produs pentru bebeluşi şi copii de până în trei ani în portofoliu. Este vorba despre un sac de dormit ponderat, care este în lucru acum. A fost testat de câţiva clienţi. (...) Până la sfârşitul lunii vom atinge targetul de 90.000 de lei cifră de afaceri“, a încheiat Anamaria Pirea.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania