Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ana Voicu a lăsat corporaţia după şase ani şi a creat Zuluff, un brand de scutece din bambus: în 2020, estimează că vânzările ajung la jumătate de milion de lei

06.09.2020, 12:12 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Scutecele Zuluff se găsesc în magazinele dm drogerie markt, Bebe Tei, în câteva farmacii independente, pe eMAG marketplace, elefant.ro şi pe site-ul propriu.

Ana Voicu, fostă angajată a unei companii multinaţionale, a dat statutul de angajat pe cel de antreprenor, pentru a pune pe picioare brandul de scutece de unică folosinţă, parţial biodegradabile, din bambus Zuluff. Primele idei au încolţit acum trei ani, dar au prins contur treptat, după ce Ana Voicu a testat produsul cu ajutorul mamelor din România.

„Am început o colaborare cu magazinele dm drogerie markt, astfel că, în primele două luni de viaţă a brandului, am ajuns să am o dis­tribuţie naţională. După listarea în dm, au ur­mat încercările de a intra în cât mai multe locuri. Momentan, suntem în ma­gazinele Bebe Tei şi pe site-ul lor, în câteva farmacii in­de­pen­den­te, pe eMAG market­place, elefant.ro şi pe site-ul nostru“, a povestit Ana Voicu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Ea a lucrat şase ani pentru Procter & Gamble, gigantul american din segmentul bunurilor de larg consum nealimentare, iar timp de doi ani a avut în portofoliu brandul Pampers. Atunci şi-a dezvoltat cunoştinţele cu privire la domeniul scutecelor, ceea ce a impulsionat-o să creeze chiar ea un brand.

„Zuluff este fabricat în China, pentru că este produs din bambus, iar piaţa asiatică este cunoscută pentru această plantă. O linie de producţie de scutece costă câteva milioane de euro şi, pentru a fi eficientă, ar trebui să nu deservească doar România, ci toată regiunea. Toate acestea ar însemna investiţii mult mai mari“, spune Ana Voicu.

Astfel, designul scutecelor este realizat în România, iar producţia are loc în Asia. Produ­sul este simplu, nu are desene, ci un design minimalist.

Bambusul a fost ales ca materie primă pentru Zuluff deoarece este un material sustenabil, care se găseşte şi creşte în cantităţi mari. În plus, fibra din bambus este moale şi potrivită pentru bebeluşi.

„Zuluff este un produs premium. Sunt 30 de scutece într-un pachet şi costă 46 de lei. Este disponibil în patru dimensiuni.“

În timpul stării de urgenţă generate de pandemie, Ana Voicu a ales să aducă o gamă mai mare de produse pe site-ul ei, astfel că a devenit şi distribuitor al unor jucării de dentiţie din lemn de tei fabricate în România, dar şi al unor haine moi, din materiale naturale, tot pentru copii.

„Momentan mă ocup singură de tot, dar am colaboratori. Investiţiile mele au fost în cea mai mare parte în stocuri. Au fost investiţii de 30.000 de euro din economii personale şi încă 20.000 de euro din credite. În iulie am ajuns la breakeven.“

Din august – luna lansării afacerii – până în decembrie 2019, vânzările Zuluff au fost de 130.000 de lei (27.000 de euro), iar pentru anul acesta Ana Voicu estimează o cifră de afaceri de 500.000 de lei (105.000 de euro).

„Online-ul reprezintă 40% din businessul nostru, iar în rest sunt veniturile aduse de dm şi Bebetei. Încerc să obţin un spaţiu la raft şi în alte magazine.“

Clienţii Zuluff sunt, în general, femei din mediul urban sau suburbii ale oraşelor mari, cu educaţie superioară şi venituri peste medie.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Într-un pachet, sunt 30 de scutece Zuluff şi costă 46 de lei. Produsul este disponibil în patru dimensiuni.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania