Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ana Maria Musledin şi-a urmat pasiunea şi a deschis şcoala de dans AnaDance în Capitală, iar anul trecut 600 de copii au urmat cursurile

10.11.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

AnaDance a ajuns în 2019 la venituri de 200.000 de euro, iar planurile antreprenoarei vizau deschiderea unui nou sediu, dar au fost puse pe pauză, până vom reveni la un „nou normal”.

Ana Maria Musledin a început să predea primele cursuri de dans modern şi sportiv, dar şi de gimnastică, pe când avea 17-18 ani, într-o sală de clasă dintr-o şcoală de stat.

Ulterior, a schimbat mai multe săli, iar acum şcoala sa, AnaDance, se află într-un spaţiu de 500 mp dintr-un centru comercial din Bucureşti. Anul trecut 600 de copii au urmat cursurile, iar veniturile anuale ale businessului s-au ridicat la 200.000 de euro.

„Totul a început în momentul în care mama m-a înscris la primul curs de dans modern, după care am aplicat şi la dansul sportiv şi în paralel am făcut şi gimnastică. La început nu mi-a plăcut, pentru că era destul de greu. Mama îşi dorea să-mi umple timpul, pentru că voia să mă dezvolt. După ce am prins gustul, nu m-am mai lăsat şi fac asta şi acum, la 30 de ani. Încă învăţ, dar dau mai departe din generaţie în generaţie ce am învăţat şi eu”, povesteşte Ana Maria Musledin, fondatoarea AnaDance.

În adolescenţă, îşi aminteşte ea, îşi dorea să obţină o sursă de venit, astfel a făcut pli­an­te de promovare a potenţialelor sale cursuri de dans cu mesajul „Părinţii mei au ales pen­tru mine dansul, tu ce alegi pentru copilul tău?”, pe care le-a împărţit la gurile de me­trou şi în apropiere de blocuri. Apoi, au în­ceput să o contacteze părinţi şi aşa a bătut la uşa unei şcoli de stat, care i-a pus la dispoziţie o sală în care să facă cursuri cu copiii.  

Apoi, a închiriat un spaţiu mai mare, de 50 mp, în care investiţia s-a ridicat la 3.000 de euro şi unde a început cu 30-50 de copii, ajungând până la 80. După aceea s-a mu­­tat într-un spaţiu mai mare, în care a investit 8.000-9.000 de euro şi ulterior s-a mutat într-un centru comercial, într-un spaţiu de 500 mp, format din trei săli, în care a investit 30.000 de euro.

„2019 a fost cu siguranţă cel mai bun an al nostru, pentru că am avut 600 de copii care au urmat cursurile noastre şi cifra de afa­ceri a fost de 200.000 de euro. (...) Acum, cursurile se desfăşoară normal, cu res­pec­tarea normelor de siguranţă. În 2020 ne-am dorit să deschidem alt sediu, dar acest an ne-a făcut să ne reorganizăm. În online e greu să scoţi copilul din mediul lui. Suntem la jumătatea capacităţii”.

Ana Maria Musledin adaugă că „2020 este un an de respiro”, însă din calculele sale şi veniturile vor scă­dea la jumătate, pentru că au crescut cheltuielile cu echi­pa­­­mentele de protecţie şi pro­du­­sele de igienizare. În pre­zent, la AnaDance sunt şapte in­­­struc­tori, iar copiii care ur­mează cursurile au între 4 ani şi ju­mă­­tate şi 17 ani.

„Un abonament lunar de 2 sedinţe pe săptămână se ridică la 220 de lei.”

Fiecare grupă are 12-15 cursanţi, iar într-o zi sunt 4 grupe. Fondatoarea şcolii de dans spune că unii cursanţi participă şi la concursuri, însă alţii practică dansul sau gimnastica ca hobby.

„Performanţa înseamnă anumite sacrificii.”

Planurile Anei Maria Musledin de a se extinde au rămas în continuare în picioare, iar ea spune că a aplicat chiar pentru granturile de la stat şi speră că vom putea reveni la normal în curând şi se va putea extinde. „Ne oprim la Bucureşti, pentru că este greu cu viaţa de familie să ne extindem în alt oraş, dar am organizat un festival şi la Constanţa. (...) În cinci ani, mi-aş dori ca unul dintre copiii pe care-i pregătesc să creeze ceva fastuos. Pe noi, AnaDance, ne văd din ce în ce mai buni”, a mai spus fondatoarea şcoli de dans din Capitală.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania