Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alina Novac a creat cu finanţare Start-up Nation un atelier de îmbrăcăminte în Botoşani şi vrea trei magazine până la final de 2021

29.01.2021, 00:07

♦ Novak Couture, un brand de îmbrăcăminte pentru femei creat de Alina Novac şi lansat în 2020, a semnat deja un parteneriat pentru extinderea producţiei cu o fabrică din judeţul Argeş şi are ambiţia să mai deschidă două magazine pe lângă cel inaugurat în Botoşani anul trecut ♦ „Nu este suficient ca brand nou să fii doar în online, oamenii trebuie să vadă produsele, să le probeze.“

Alina Novac a creat brandul de îmbrăcăminte Novak Cou­ture şi a deschis un ate­lier de producţie în judeţul Bo­toşani în 2020, în urma unei finan­ţări de 43.000 euro obţinută prin pro­gramul Start-up Nation, la care a adăugat şi resurse financiare personale. Prin crearea acestui brand, antreprenoarea îşi doreşte să susţină producţia locală şi să arate că şi brandurile ro­mâneşti îşi pot face loc pe lista de cumpărături din zona de fashion. „Susţin bran­durile româneşti pentru că avem capa­ci­ta­te şi calitate. Eu ţin foarte mult la produsele ro­mâneşti, îmi place foarte mult să cumpăr şi să am produse româneşti“, spune Alina Novac.

Fiind lansat chiar la începutul stării de ur­genţă, atelierul din Botoşani s-a repoziţio­nat rapid în primele luni de primăvară şi a început să producă măşti.  „Am decis că era ne­voie să iau o decizie radicală şi să mă adap­tez situaţiei. Am lăsat deoparte linia de pro­duc­ţie vestimentară şi am început să pro­ducem măşti şi halate pe care le-am donat, prin asociaţia mea, cadrelor medicale“.

Ulteior, Novak Couture a revenit la „me­ni­rea“ pentru care a fost creat, producţia de îm­brăcăminte, iar pentru a dezvolta pro­duc­ţia, Alina Novac a semnat un contract de par­te­neriat cu o fabrică din Piteşti, judeţul Argeş.  Portofoliul actual include rochii, pan­ta­loni, bluze, fuste, cămăşi, dar şi accesorii. „Produse­le mele se adresează doamnelor cu un stil ver­sa­til, elegant, dar şi casual, la un preţ decent. Preţul pentru o roc­hie este în jur de 180 de lei, cea mai scumpă ro­chie pe care o am costă 300 de lei. Ca brand la început, am pre­fe­rat să aleg preţuri şi pentru persoanele cu venituri medii sau chiar mai mici“.

În 2020, media lunară a vânzărilor pentru Novak Couture a variat între 70 şi 120 de pro­du­se, iar în luna iunie Alina Novac a deschis şi primul magazin fizic într-un centru comer­cial din Botoşani, brandul fiind, în acelaşi timp, prezent şi în online.

Anul trecut, cifra de afaceri a Novak Cou­ture a fost de aproximativ 170.000 de lei, ci­fră pe care antreprenoarea îşi doreşte să o du­bleze în 2021, mai ales că are în plan să des­chidă alte două magazine fizice în oraşe dife­ri­te din România şi să includă în por­tofoliul bran­dului şi o linie vestimentară pentru copii. Mai mult, Alina Novac va crea şi o colecţie specială dedicată unui tânăr de 16 ani care la vârsta de 4 ani a fost diagnos­ti­cat cu autism, pentru a-i oferi o bursă de studii.

„Nu este suficient ca brand nou să fii doar în online, oamenii trebuie să vadă pro­dus­ele, să le probeze. Pe lângă deschiderea de noi magazine şi a liniei de copii, mi-aş dori să putem ajunge şi în magazine multibrand şi m-am gândit şi la lansarea brandului şi în afara graniţelor, mai ales pentru că acolo sunt foarte mulţi români plecaţi de acasă care apreciază produsele româneşti“.

Alina Novac le spune ti­ne­rilor antrepre­nori să „se adap­teze la orice fel de situaţie, să încerce orice oportunitate care le apare în cale şi să nu re­nunţe“, iar crezul ei este că antreprenorii locali au nevoie să creeze comunităţi pentru a se sprijini reciproc şi a ajunge la con­su­matori. „Am vrea să unim mai mulţi pro­ducă­tori locali într-un cluster care să repre­zin­te un nou trend de dezvoltare pe piaţa de fashion cu branduri 100% autohtone. În sus­ţinerea acestei iniţiative, Novak Couture are în vedere dezvoltarea unei reţele de magazine multistore, acestea reprezentând un instrument prin intermediul căruia producătorii români să îşi poată promova propriile creaţii“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.