Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alina Gutium şi Luiza Dinu au creat brandul românesc de produse cosmetice naturale Nympheum, în 2016, iar anul acesta merg spre afaceri de 100.000 de euro

13.03.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„În cinci ani ne dorim ca Nympheum să fie un brand cunoscut şi cât mai vizibil pe piaţă.“

Alina Gutium şi Luiza Dinu, pasionate de cosmetice, dar mai ales de combinaţiile pe care se bazează reţetele din spatele acestora, au creat brandul românesc de produse cosmetice naturale Nympheum, dintr-o joacă transfor­mată într-o afacere.

„Nympheum a început ca un hobby apoi s-a transformat într-un business. În 2015, am amenajat grădina cu câteva tufe de lavandă, apoi am cumpărat un distilator să fac unt şi ulei de lavandă, după aceea am început să fac săpunuri. Săpunul a fost primul nostrum pro­dus. (…) În prezent avem 50 de produse în portofoliu, pentru ten, corp şi păr“, povesteşte Alina Gutium.

Au pornit cu 5.000 de euro, bani obţinuţi prin două credite bancare, iar pentru 2020 estimează afaceri de 100.000 de euro, odată cu relansarea magazinului online, dar şi datorită planurilor celor două associate de a fi prezente şi în alte magazine online, dar şi în spaţii de tip Plafar.

Brandul l-au creat şi l-au înregistrat în 2016, pornind de la ideea Alinei Gutium, care este de profesie arhitect. Ea a propus numele Nympheum, care reprezintă „un pavi­lion unde grecii aduceau ofrande nim­fe­lor, considerate genii deoarece cunoşteau secretele naturii“. La Ferma Bărăganul, lângă cultura de lavandă, fenicul şi coriandru, ele se simţeau ca nişte „nimfe“, astfel au ales numele brandului.

„Iniţial, am început cu vânzările prin in­ter­mediul prietenilor, apoi pe Facebook şi ulterior prin propriul ma­gazin online. Am avut o co­la­bo­rare şi cu un plafar din Timi­şoa­ra, dar pentru că ter­me­nul de vala­bili­tate al pro­du­selor este scurt, ne uităm la pla­fare din Bucureşti“, spune Luiza Dinu, cofondatoare a brandului Nympheum.

Produsele au certificate RENAR şi sunt autorizate de Ministerul Sănătăţii, spun an­tre­prenoarele. Conform testelor de sta­bili­tate, cele 50 de produse din portofoliul com­pa­niei, au un termen de vala­bili­tate de trei luni, astfel ele sunt realizate pe bază de comandă. „Folosim un conser­vant natural, slab, pentru că nu vrem să alter­ăm ingre­dientele active.“

Alina Gutium se ocupă de producţie, iar Luiza Dinu se ocupă de vânzarea şi pro­mo­va­rea produselor. „O parte produse le facem din ma­teria primă produsă în fermă, unde avem 25 de hectare de lavandă, cultură de fe­ni­cul, de co­riandru, cânepă, in şi nalbă. Reţetele le-am dezvoltat eu, fiind o pasiune din adolescenţă, când îmi plăcea să fac com­bi­naţii, pe care am cultivat-o“, adaugă Alina Gutium.

Ea spune că cel mai vândut produs este crema de nalbă cu trandafiri pentru faţă, care e ambalată într-un recipient de sticlă ambra şi costă 46 de lei. „Produsele noastre au un adaos de 30-50%.“

„De la început am fost foarte productive, iar până în 2018 am avut venituri în creştere, dar în 2019 am stagnat şi am regândit strategia, motiv pentru care am făcut alt magazin online de vânzare. (…) Vrem să avem mai mulţi clienţi din Bucureşti, dar şi clienţi corporate. Vreau să participăm la cele mai mari târguri de profil şi să ne focusăm pe vânzarea în oraşele mari, ca Timişoara, Cluj sau Iaşi. În mai, vom face un workshop, în care Alina va prezenta conceptul de produs bio“, a mai spus Luiza Dinu.

Alina Gutium susţine că este ne­voie să aducă un plus de infor­ma­ţie în rândul clienţilor, „să informăm oamenii la ce să se uite pe etichetă; în primul rând, la termenul de valabilitate“.

Cele două asociate din spatele cosmeticelor naturale româneşti Nympheum îşi propun să ajungă la o cifră de afaceri de 100.000 de euro în 2020, să crească numărul de cliente şi speră ca peste cinci ani direcţia de business să fie aceeaşi cu cea care au început: produse bio, din ingrediente naturale, la preţuri accesibile. 

„În 5 ani ne dorim ca Nympheum să fie un brand cunoscut şi cât mai vizibil pe piaţă“, a conchis Luiza Dinu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania