Caută doar în titlu
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandra Vaşvari şi Roxana Dinu au strâns peste 200 de produse pentru casă şi grădină sub brandul Natura Living, iar ambiţia lor este ieşirea pe pieţele europene

27.01.2021, 00:07

♦ Un brand creat şi lansat în plină criză generată de pandemia de coronavirus, Natura Living aşteaptă vânzări de 700.000 de lei la finalul primului an de funcţionare ♦ „Pandemia a fost o oportunitate pentru noi pentru că lumea a stat în casă şi atunci a trebuit să îşi facă un mediu cât mai plăcut“.

Alexandra Vaşvari, cu back­round în comunicare şi re­laţii publice, şi Roxana Dinu au strâns în iunie 2020 peste 180 de obiecte din categoria home&deco, toate realizate din fibre natu­ra­le, în magazinul online Natura Living, cu am­biţia de a ieşi apoi pe pieţele externe cu pro­iectul lor şi de a îmbogăţi continuu portofoliul de produse.

„Am fost într-o vacanţă în Asia şi acolo ne-am îndrăgostit de tot ce înseamnă stilul lor de viaţă, de cum îşi decorau locuinţele. Erau decoraţiuni făcute manual, cu un spirit local foarte accentuat care ne-a plăcut foarte mult. Ce-i drept, n-am fost curajoase de la în­ce­put, ne-am axat pe accesorii vestimen­tare. Iniţial am pornit de la ideea de a face un magazin cu acest specific, după care am început să venim cu idei noi şi am ajuns să aducem mobilier de di­men­siuni mici şi mijlocii, decora­ţiuni, accesorii pentru casă“, po­vesteşte Alexandra Vaşvari, co­fondatoare a Natura Living, un shop online specia­lizat în pro­duse din fibre natu­ra­le, deco­raţiuni şi piese de mobilier.

Magazinul online Natura Living a devenit operaţional în iunie 2020 în urma unei investiţii de 50.000 de euro şi cu o ofertă ce cuprindea 180 de produse pentru casă, pentru terasă şi grădină, accesorii, corpuri de iluminat, covoare. „Acum avem peste 200. Toate veniturile din iunie şi până acum le-am reinvestit şi am adus produse noi“.

Cel mai vândut produs din portofoliul Natura Living este un scaun suspendat, un balansoar numit „egg“ pentru că are formă de ou, produs care costă 2.000 de lei. Furni­zo­rii sunt din Indonezia pe partea de mobi­lier şi din Vietnam pe partea de decoraţiuni, co­şuri de depozitare, genţi, covoare. Cele mai multe comenzi în cele şapte luni de funcţionare au venit din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Baia Mare şi Satu Mare.

„Pe viitor vrem să ne extin­dem spre pieţele externe, vrem să du­cem magazinul online în Uniu­nea Euro­pea­nă, lu­crăm deja la această versiunea a site-ului. Pe termen me­diu şi lung ne dorim să avem un showroom pen­tru că este important să avem un contact cu clienţii şi mai ales este important ca cli­en­ţii să vadă pro­dusele în ansamblul lor“, spune Alexandra Vaşvari. Ea menţionează că atât ea, cât şi Roxana Dinu caută în permanenţă produse noi, iar de la descoperirea produsului până când ajunge fizic în depozit şi apoi pe site durează între 3 şi 6 luni.

„Ceea ce ne diferenţiază de ceilalţi jucători din piaţă este faptul că avem stocuri, produsele noastre ajung la clienţi în aproximativ 48 de ore, un alt lucru este interacţiunea cu clienţii, suntem foarte atenţi la întrebările lor, ne găsesc foarte uşor. Interfaţa site-ului este importantă pentru un magazin online, de asta ne preocupă mult pozele pentru fiecare produs în parte, în care să se vadă calitatea acestuia“.

Unul dintre obiectivele pentru 2021 vizează extinderea Natura Livind către Europa, creşterea adresabilităţii în zona HoReCa, aât în ţară, cât şi în străinătate, dar şi adăugarea de noi produse în portofoliu. Investiţiile nu sunt foarte mari, iar parte importantă din bugete va merge către zona de promovare.

„Am avut vânzări încă din primele zile de la lansare, cu toate că eram un brand nou şi promovarea a fost exclusiv în social media. August a fost peak-ul pentru acel sezon dar şi ianuarie, această lună, este una foarte bună“, adaugă Alexandra Vaşvari. Ţinta de cifră de afaceri la finalul unui an întreg de funcţionare ajunge la 700.000 de lei.

Publicul ţintă al Natura Living poate fi împărţit în trei categorii: proprietarii de locuinţe, arhitecţii şi studiourile de arhitectură şi sectorul HoReCa.

„Pandemia a fost o oportunitate pentru noi pentru că lumea a stat în casă şi atunci a trebuit să îşi facă un mediu cât mai plăcut. Pentru noi a fost o provocare pentru că unul din targeturile noastre era industria HoReCa, şi atunci fiind afectată de pandemie, a avut impact şi asupra noastră. Anul acesta ne vom concentra foarte mult pe industria HoReCa prin mărirea gamei de produse. O parte conexă aici sunt şi organizatorii de evenimente, care au fost şi ei afectaţi anul trecut“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.