Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alexandra Caspruf şi-a pus pasiunea pentru călătorii într-un brand de bijuterii din perle şi a ajuns la vânzări de 50.000 euro în 2020

17.02.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„Un antreprenor trebuie să aibă curaj, să îşi aleagă un drum şi să-l urmeze, să nu se abată de la el.“

Brandul Alexandra Caspruf Jewelry a început în 2016, după o investiţie de doar 500 de euro a antreprenoarei Alexandra Caspruf în materie primă pen­tru primele colecţii de bijuterii într-un stil boem, care duc cu gândul la vacanţe. Deşi pan­demia a încetinit ritmul de dezvoltare al brandului de bijuterii, planurile pe termen mediu urmăresc deschiderea unui showroom unde clienţii pot vedea direct produsele.

„Businessul meu a pornit mai mult într-o joacă. Am fost pasionată dintotdea­una de bijuterii, aveam o colecţie adunată din toate colţurile lumii. M-am hotărât într-o zi să îmi confecţionez câteva coliere şi brăţări, am achi­ziţionat câteva şiraguri de pietre semi-pre­ţioase, perle de cultură, elemente din ar­gint. Aceste produse au avut success în rân­dul prietenelor mele, aşa că m-am hotărât să duc această pasiune mai departe şi să o trans­form uşor-uşor într-un business“, a povestit Alexandra Caspruf.

Ea a lucrat timp de zece ani ca fashion editor în presa scrisă, a fost freelancer, stilist, iar ulterior a dus ideile creative în zona de business, pornind pe drumul antrepre­no­ria­tului. Fondatoarea Alexandra Caspruf Jewelry spune că a ales să îşi păstreze numele pen­tru brand pentru că din ce a observat poate fi pronunţat uşor de către străini, iar în zona de modă avea deja un brand creat.

„Businessul a început propriu zis în 2016, la început a fost o colaborare cu Raluca Leafu de la Bon Bijoux, am început cu o co­lec­ţie capsulă. Doi ani mai târziu am lansat pagina de instagram şi de facebook a bran­du­lui meu Alexandra Caspruf Jewelry, iar la în­ce­putul lui 2019 am lansat magazinul online, alexandracaspruf.com“, mai spune fon­datoa­rea businessului.

Bijuteriile sunt realizate într-un atelier am­plasat chiar în incinta casei antrepre­noa­rei, iar materialele vin prin furnizori fie din România, fie din străinătate.

Bijuteriile sunt realizate de la zero, din pie­tre semi-preţioase, perle de cultură, ele­men­te din argint şi din oţel inoxidabil. Clien­ţii sunt în general femeile, cu vârste între 20 şi 50 de ani, un spectru larg de pu­blic ţintă, însă antreprenoarea povesteşte că şi bărbaţii caută cadouri pentru persoanele din viaţa lor.

De procesul de producţie se ocupă chiar fondatoarea businessului, iar în perioadele cu mai multe comenzi apelează la un colabo­ra­tor. Circa două-trei zile durează procesul de producţie pentru un obiect din colecţie.

O brăţară cu perle porneşte de la un preţ de 200 de lei, iar un colier costă 220 de lei. Cei mai mulţi clienţi sunt din Bucureşti, Cluj, Con­stanţa, Timişoara.

„Eu am ales o direcţie, aceea de bijuterii boeme, cu influenţe etnice, întotdeauna folosesc perle de cultură, elemente preţioase, introduse ca mici detalii. Nu putem vorbi de colecţii sezoniere, nu ne ghidăm după tendinţe, dar perlele au succes. Am observat că anul trecut s-au căutat bijuteriile colorate, cred că oamenii au vrut să adauge un pic de culoare în perioada asta tristă pe care o traversăm cu toţii“, a mai spus Alexandra Caspruf.

„Îmi doresc să creştem în 2021, dar nu mi-am făcut un pşlan concret, pentru că lucrurile sunt destul de nesigure din cauza pandemiei. Îmi doresc în continuare să deschid un showroom. Nu aş vrea să schimb abordarea, conceptul meu aduce o bucurie în sufletul fiecărei femei care poartă bijuteria şi sunt sigură că lucrurile vor reveni la normal. În 2020 am ajuns la o cifră de afaceri de 50.000 de euro şi sperăm că în 2021 vom creşte“, a mai precizat Alexandra Caspruf.

Ea a povestit că a intrat în antreprenoriat cu gândul că îi va aduce mai multe sadisfacţii decât statutul de angajat şi, deşi a început mai timid, ar lua-o de la zero în acelaşi domeniu.

„Dacă ar fi să o iau de la zero, aş avea mai multă încredere în ideile mele şi le-aş implementa puţin mai repede. Uneori am tendinţa de a cântări prea mult anumite situaţii şi acest lucru mă întârzie uneori. Un antreprenor trebuie să aibă curaj, să îşi aleagă un drum şi să-l urmeze, să nu se abată de la el“, a mai spus Alexandra Caspruf.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania