Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alex Manole vinde cheesecake pe băţ sub brandul Şugubăţ şi şi-a planificat vânzări de 15.000 euro pe lună pentru 2020

30.12.2019, 11:25 Autor: Alina-Elena Vasiliu

„Primele vânzări le-a făcut la festivaluri, unde cheesecake-ul pe băţ este un produs practic, putând fi mâncat din mers.”

Alex Manole, un antreprenor cu experienţă în comunicare şi în HoReCa, a creat brandul Şugubăţ, pe care l-a pus pe o rulotă şi, ulterior, pe un spaţiu fizic în Bucureşti unde vinde cheesecake-uri pe băţ. Acumulase deja experienţă în domeniul food truck-urilor cu rulotele Burger Van, pe care le-a adus la festivaluri precum Summer Well, Electric Castle şi Untold. În mai 2019 a decis să aducă, pe piaţa rulotelor de acest tip, şi una care să vândă deserturi şi aşa a apărut Şugubăţ. Primele vânzări le-a făcut la festivaluri, unde cheesecake-ul pe băţ este un produs practic, putând fi mâncat din mers.

„Pe 19 noiembrie 2019, am deschis şi prima noastră locaţie fixă, pe Ion Câmpineanu, nr. 21. Investiţia în spaţiul fizic a fost de circa 30.000 de euro, similară cu cea pe care am făcut-o în rulotă”, spune Alexandru-Adrian Manole, fondatorul Şugubăţ.

Localul a fost inaugurat pentru a păstra brandul Şugubăţ în mintea consumatorilor şi în afara perioadei de vară, când acesta este prezent la festivaluri. Cum spaţiul fizic nu are mult timp de funcţionare în spate, antreprenorul urmăreşte, momentan, să-şi stabilizeze vânzările.

„În primele luni, încercăm să stabilizăm vânzările la 10.000 de euro pe lună. Plănuim să depăşim pragul de 15.000 de euro pe lună în primul an, urmând ca, treptat, tot în 2020, să ne axăm pe producţia de laborator şi oferirea de cheesecake-uri şi prăjituri în diverse baruri, cafenele, bistrouri mici, dar şi către consumatori”, spune Alexandru Manole.

Tot din rândul planurilor, face parte şi deschiderea unor mici spaţii de desfacere pe care să le ofere în franciză.

„Şugubăţ înseamnă cheesecake-uri făcute la cald, ţinute la rece, puse pe băţ şi învelite în tot felul de toppinguri. O astfel de prăjitură, un cheesecake clasic cu un sos de fructe alături, costă între 16 şi 20 de lei.”

În localul Şugubăţ din Bucureşti lucrează trei angajaţi responsabili de pregătirea cheesecake-urilor. În ţară, la evenimente, în rulotă sunt prezenţi constant doi-trei angajaţi care servesc deserturile.

„Cea mai mare provocare atunci când mergem la un festival în afara Bucureştiului este deplasarea şi tot ceea ce ţine de logistică”, spune Alex Manole.

Pe o piaţă a food truck-urilor în continuă expansiune, el spune că există încă loc de creştere, însă în final vor supravieţui doar cei care se implică intens în afacerile de acest tip.



⇒ ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania