Afaceri de la zero

Adelina Hobeanu, fondator al Mr. Ursy, spune că a ales numele brandului pornind de la ideea că ursul consumă fructe de pădure, dar şi pentru că „noi, oamenii, am preluat o parte din tabieturile lui, suntem jucăuşi şi precauţi“.

Afaceri de la zero. Adelina Hobeanu livrează coşuri cu fructe la birou corporatiştilor din Timişoara şi a ajuns la afaceri de 140.000 de euro

05.03.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Am selectat producători punctuali, care ne oferă factură şi produse proaspete, din judeţele Timiş, Bihor şi Arad, pentru că vrem să încurajăm producţia locală.“

Adelina Hobeanu, absolventă de electrotehnică, a pus pe roate businessul Mr. Ursy la finalul anului 2012, din dorinţa de a contribui la creşterea consumului de alimente sănătoase, începând să livreze coşuri cu fructe la birou corporatiştilor din Timişoara. În 2019, a ajuns la o cifră de afaceri de 140.000 de euro.

„Am lucrat în domeniul marketingului, dar îmi doream să fac ceva care să contribuie la dezvoltarea unei alimentaţii mai sănătoase. Am rugat un prieten, care avea o terasă, să mă lase să pregătesc salate de fructe în faţa clienţilor, dimineaţa. Astfel, în drum spre birou, mulţi oameni se opreau şi luau o caserolă cu salată de fructe, aşa mi-am dat seama cine e clientul meu şi am pornit businessul Mr. Ursy“, spune Adelina Hobeanu.

Ea a studiat electrotehnică, apoi a urmat un master în marketing, domeniu în care a şi lucrat o perioadă, iar în 2012 s-a îndreptat către antreprenoriat, pentru că este o fire creativă şi hotărâtă, după cum spune ea. „Experienţa m-a ajutat foarte mult, deoarece  ştiam ce înseam­nă cifrele şi cum să mă pozi­ţionez, dar consider că antre­pre­noriatul mi-a cultivat încre­de­rea în mine şi am învăţat foarte multe.“

Numele brandului, Mr. Ursy, l-a ales pornind de la ideea că ursul consumă fructe de pădure, dar şi pentru că „noi, oamenii, am preluat o parte din tabieturile lui, suntem jucăuşi şi precauţi“.

Adelina Hobeanu a început vara să facă salate de fructe pe terasa prietenului său, iar afacerea Mr. Ursy, prin care livrează coşuri cu fructe la birou companiilor din Timişoara, a fost înfiinţată în luna decembrie. Primul său client, spune antre­pre­noarea, a fost o companie mică de IT din Timişoara, care face parte din portofoliul de clienţi şi în prezent.

Numărul clienţilor a ajuns la 60 de firme, majoritatea fiind din IT, logistică, cabinete de avocatură şi cabinete medicale, dar şi un service auto. „ E de-a dreptul dificil să fii an­tre­prenor când eşti tânăr, mai ales până atingi pragul de rentabilitate, până ai ajuns la numărul optim de clienţi şi ai venituri constante.“

„Se vede o creştere a consumului de fructe, iar companiile îşi fac abonamente la noi şi le oferă angajaţilor coşul cu fructe la prânz ca beneficiu. (…) La început dădeam telefoane toată ziua să găsesc clienţi, apoi au început să vină prin recomandări şi acum avem un portofoliu stabil.“

Adelina Hobeanu spune că angajaţii sunt mai conştienţi de necesitatea de a consuma fructe şi mulţi comandă coşuri şi pentru acasă. „Acum, facem şi ateliere pentru copii unde le prezentăm importanţa consumului de fructe, dar îi învăţăm să şi facă diverse sculpturi.“

Un abonament lunar porneşte de la 160 de lei şi constă în livrarea a patru coşuri cu fructe de câte 5 kilograme, o dată pe săp­tă­mână. Abonamentele pot fi personali­zate, coşurile putând fi de 10 kilograme şi livrate zilnic sau de două ori pe săptămână.

„În 2013 am testat piaţa din Bucureşti, am văzut potenţialul de dezvoltare, aveam cerere, dar pentru că nu puteam să fiu prezentă şi acolo şi în Timişoara şi nu aveam un control asupra businessului, am ales oraşul de provenienţă“. 

Fructele provin de la furnizori români şi sunt depozitate într-un spaţiu de lângă sediul companiei, situat în centrul Timişoarei. „Am selectat producători punctuali, care ne oferă factură şi produse de calitate, din judeţele Timiş, Bihor şi Arad, pentru că vrem să încurajăm producţia locală.“

Adelina Hobeanu spune că îşi doreşte ca în viitorul apropiat să facă şi sucuri de fructe sau fructe uscate, datorită faptului că este un trend pozitiv în rândul oamenilor care adoptă un stil de viaţă sănătos, iar „cu paşi mici vom reuşi să ajungem la cât mai mulţi clienţi, cu o gamă mai variată de produse“. „În 2019, cifra de afaceri a fost de 140.000 de euro, iar anul acesta aşteptăm o creştere de 10-20%. În cinci ani, sper ca pe lângă corporaţii, firmele mici româneşti să introducă serviciul nostru în pachetul de beneficii“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania