Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Adelina Cîrstian face torturi şi prăjituri în atelierul Sweet Sophie din Bucureşti şi ţinteşte afaceri de 50.000 de euro în 2021

27.02.2021, 12:16 Autor: Georgiana Mihalache

„Perseverenţa este foarte importantă în business, un antreprenor trebuie să facă în fiecare zi paşi pentru visul său“.

Tortul aniversar pentru ziua fe­ti­ţei sale a fost scânteia de la care Adelina Cîrstian, o tânără an­tre­prenoare din Bucureşti, a por­nit propria afacere în dome­niul prăjiturilor, deschizând în 2019 atelierul Sweet Sophie, după o investiţie de 12.000 de euro.

„În urmă cu cinci ani, am început să dezvolt această pasiune după ce am văzut tortul fetiţei mele de la aniversarea de un an. Am decis să mă înscriu la cursuri de cofe­tă­rie. Am făcut Facultatea de marketing şi am lu­crat în domeniul HR într-o clinică me­dicală. Odată cu sarcina, am simţit că nu m-aş mai întoarce la job“, a povestit Adelina Cîrstian.

După mai multe cursuri în domeniul culi­nar, pe care antreprenoarea l-a luat de la zero, a apărut Sweet Sophie, după o investiţie de 12.000 de euro, bani veniţi din surse proprii şi din sprijinul acordat de familie.

„Am un atelier echipat şi produc torturi pentru aniversări, evenimente, candy-bar, col­ţu­naşi, macarons, prăjituri pe comandă deocam­dată, nu avem încă un spaţiu de pre­zentare a lor. Mă ocup singură momentan, încă mă descurc cu comenzile“, a mai spus Adelina Cîrstian.

Ea a menţionat că ingredientele vin prin inter­mediul unor furnizori, iar în super­mar­keturi caută produse de la producători ro­mâni pentru a susţine astfel antreprenorii locali.

Cel mai căutat ingredient în prăjituri este cioco­lata, dar, mai nou, trendul se schimbă spre produse cu un conţinut mai mic de zahăr.

„Publicul ţintă este format de femei, mame, care sunt preocupate de alimentaţia să­nătoasă a familiei lor şi comandă şi pentru gră­diniţă, aniversarea de acasă. Cea mai mare comandă a fost pentru o nuntă de circa 120 de persoane“, a mai spus Adelina Cîrstian.

Înainte de pandemie, care a oprit indus­tria evenimentelor, circa 40% din businessul Sweet Sophie veneau din această zonă, ani­versări, nunţi, candy-baruri. Deşi interzicerea eve­nimentelor cu un număr mare de per­soane a avut impact asupra businessului, antre­prenoarea spune că a crescut numărul eve­nimentelor restrânse, în familie, iar ba­lanţa s-a echilibrat din perspectiva vânzărilor. În plus, ea s-a ocupat şi de partea de livrări, asigurând acest serviciu foarte căutat în pandemie.

„Am ajuns la 25.000-30.000 euro în 2020, anul acesta mi-am propus să dublez cifra de afa­ceri. Sărbătorile de iarnă sunt cea mai ocu­pată perioadă, anul trecut au fost multe cereri pentru cozonaci, am făcut şi pachete. Acum urmează 1-8 martie, sunt perioade bune“, a mai menţionat fondatoarea Sweet Sophie.

Clienţii atelierului de torturi ajung să comande prin intermediul reţelelor sociale, dar si pe site-ul sweetsophie.ro. În prezent, atelierul funcţionează doar pe bază de comenzi.

„Îmi doresc un mic magazin, dar nu ştiu exact dacă anul acesta. Se pare că mai mult pe online sunt mai multe şanse în această perioadă. Cred că mai degrabă aş vrea să mă ocup un pic mai mult de social media, de postări. Chiar dacă nu se fac evenimente, oamenii sărbătoresc în familie“, a mai spus Adelina Cîrstian.

Antreprenoarea precizează că nu s-ar mai întoarce la statutul de angajat şi nu ar schimba domeniul dacă ar începe din nou, de la zero, o afacere. Ea crede că şi deciziile care nu au dat rezultatele aşteptate au adus o lecţie, pentru că altfel nu ar fi ştiut că nu au fost cele mai inspirate.

„Antreprenoriatul este foarte dinamic, eu fac şi prăjituri, preiau comenzi, plătesc şi facturi şi multe alte activităţi, deci nu te plictiseşti niciodată. Perseverenţa este foarte importantă în business, un antreprenor trebuie să facă în fiecare zi paşi pentru visul său şi la un moment dat se vor vedea rezultatele, nu se poate întâmpla peste noapte“, a concluzionat Adelina Cîrstian.

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiÅ£ie, curaj ÅŸi determinare. PoveÅŸtile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF ÅŸi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ ÃŽn România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi ÅŸi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaÅ£i, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania