20 Years of connecting Europe

Costin Ciocârlan, commercial manager în cadrul Huawei: „România ocupă în momentul acesta locul patru în lume la viteza de download când vine vorba despre conexiunile fixe”

21.09.2020, 17:44 Autor: Publicitate

Adaptabilitatea şi politica internă a companiei în ceea ce priveşte angajaţii şi parcursul lor profesional sunt câteva dintre aspectele pe care Costin Ciocârlan le menţionează ca urmare a experienţei sale ca angajat al Huawei România, potrivit celui mai recent interviu acordat de el din seria 20 YEARS OF CONNECTING EUROPE.

„Huawei s-a adaptat continuu mediului în care s-a dezvoltat şi face acest lucru încă de când a depăşit graniţele Chinei cu activităţile sale economice. Este o multinaţională prezentă pe tot mapamondul - 100% din acţiunile acesteia sunt deţinute de angajaţii Huawei, dacă aş face o paranteză, fondatorul Huawei are în jur de 1,5% din acţiunile Huawei - şi este o companie cu dorinţa de a se integra în cultura de business a ţării în care îşi desfăşoară activitatea şi de a se conforma 100% cu legislaţia şi cu standardele aflate în vigoare în zona respectivă”, descrie Costin Ciocârlan, commercial manager în cadrul Huawei România, modul în care percepe el cultura de business a companiei pe care o reprezintă.

Unul dintre elementele care l-au surprins într-un mod plăcut încă de la început, de când a devenit angajat Huawei, în anul 2015, a fost politica internă a companiei vizavi de personal, care s-a dovedit a fi una foarte transparentă. „Eu ca angajat pot să vizualizez drumul pe care l-am parcurs până la momentul în care interoghez această vizualizare şi inclusiv direcţiile pe care le am în companie - există multiple programe de dezvoltare profesională care reacţionează în mod constant la schimbările din domeniul nostru”, descrie el această politică.

În prezent, rolul lui Costin Ciocârlan se traduce prin gestionarea contractelor tip B2B din cadrul companiei de la început până la sfârşit, pentru o parte dintre clienţii companiei formaţi din operatori telecom, de la început până la implementarea propriu-zisă a proiectelor pe teren.

„În tot acest proces, activităţile principale sunt cele de negociere, de identificare şi monitorizare a riscurilor din aria mea de expertiză şi suport - un suport pentru colegii din implementare, pentru a putea avea o mai bună înţelegere asupra termenilor contractuali şi asupra drepturilor şi obligaţiilor care sunt asumate de părţi pentru proiectul respectiv”, îşi descrie Ciorcârlan activitatea de zi cu zi.

În ceea ce priveşte modul în care el priveşte compania pe care o reprezintă, spune: „Huawei a ajutat la conturarea şi dezvoltarea segmentului de tehnologie a informaţiei şi comunicaţiilor în România încă din anul 2003, când a intrat prima dată pe această piaţă. În cei aproape 20 de ani de prezenţă pe piaţa locală, Huawei s-a dezvoltat puternic investind în cercetare şi dezvoltare, în angajaţii săi şi în societatea în care îşi desfăşoară activitatea. Prin perseverenţă şi investiţii coerente, Huawei a devenit lider mondial în producerea de tehnologie, de echipamente de comunicaţii, precum şi lider pe segmentul de servicii specifice prin instalarea şi implementarea acestor soluţii de comunicaţii. Contribuţia Huawei, prin prisma echipamentelor comercializate - este semnificativă”.

Din rândul realizărilor companiei pe piaţa locală, el menţionează accesul la servicii mobile, de comunicaţii de înaltă calitate, cu o bună acoperire în toată ţara şi la preţuri rezonabile, accesibile tuturor consumatorilor.

„Nici la capitolul internet în bandă largă nu stăm deloc rău. România ocupă în momentul acesta locul patru în lume la viteza de download de conexiuni fixe, însă un rol pe care Huawei l-a jucat şi l-a avut în această dezvoltare în ţara noastră, una dintre cele mai importante contribuţii din punctul meu de vedere pe lângă cele amintite mai sus, este cel de a asigura o competiţie sănătoasă şi reală - în segmentul telecom şi IT, o competiţie care este benefică tuturor deoarece aduce inovaţie în tehnologie, conexiuni mai bune, funcţii care aduc un plus de valoare în viaţa noastră şi care, cu alte cuvinte, ne îmbunătăţesc viaţa de zi cu zi, devenind tot mai smart.”

Ce urmează? „Viitorul Huawei în România depinde de noi toţi şi de cât de mult conştientizăm impactul pozitiv pe care Huawei l-a avut până acum în România, din punct de vedere economic, social, şi al dezvoltării tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor în ţara noastră”, conchide Costin Ciocârlan.