20 Years of connecting Europe

Ana Maria Boantă, Huawei: „Angajatorii trebuie să ofere posibilitatea angajaţilor să vină cu idei noi şi să nu subestimeze pe nimeni”

12.10.2020, 14:20 Autor: Publicitate

La doar 23 de ani, Ana Maria Boantă are rolul de Group Leader West European Region Leader în cadrul Consumer Business Group European Contract Fulfillment Share Center al Huawei.

Tânăra a povestit în cadrul unui interviu din seria 20 YEARS OF CONNECTINFG EUROPE că s-a alăturat companiei Huawei în urmă cu doi ani, în rolul de billing specialist pentru Italia şi România, unde a avut ocazia persoane de la care a învăţat aspecte legate atât de procesele de activitate, cât şi despre ceea ce înseamnă să fii un lider. „Mi-au oferit ocazia să vin cu idei noi, să le pun în practică, să încerc, să greşesc, dar în acelaşi timp să  o iau şi de la capăt.”

Eforturile i-au fost recunoscute prin promovarea, în urmă cu un an, în rolul actual.

„Poziţia aceasta a venit la pachet cu foarte multe provocări pe care mai apoi le-am transformat în oportunităţi. În echipa mea mă ocup de îmbunătăţire a proceselor, de menţinerea stabilităţii membrilor în echipă, de rezolvarea problemelor de business pe care le întâmpină membrii echipei mele. În prezent, am în echipă patru membri care îşi respectă foarte mult munca, îşi doresc să înveţe constant şi, ca efect, au şi rezultate foarte bune. Este un sentiment foarte plăcut să vezi cum o persoană se dezvoltă, devine expert în aria sa şi să ştii că ai avut şi tu o contribuţie”, descrie tânăra realizările din funcţia sa actuală.  

În ceea ce priveşte particularităţile lucrului alături de persoane de vârste, şi culturi diferite, aşa cum se întâmplă în cadrul Huawei, spune: „Lucrând într-o organizaţie multinaţională, este normal să întâmpini bariere de comunicare şi de mentalitate. În experienţa mea în această companie m-am lovit de tot felul de situaţii în care nu am fost întru totul de acord cu superiorii mei sau, de ce nu, cu colegii mei, dar în acel moment trebuie să realizezi că fiecare are un background diferit, are cunoştinţele lui şi există anumiţi factori de cultură care pot afecta comunicarea, în acel moment trebuie să decizi dacă vrei să te simţi neînţeles sau vrei să îţi dezvolţi cunoştinţele şi mai mult”.

Astfel, diversele conjuncturi în care s-a aflat au învăţat-o să aibă mai multă răbdare, să comunice mai eficient, să vină cu dovezi dovezi concrete care să îi susţină argumentele şi să realizeze uneori că nu are dreptate.

„Este o experienţă foarte frumoasă, care îmi dă ocazia să învăţ despre o cultură nouă; cu o etică de muncă extraordinară; să comunic cu persoane din toate ţările din lume şi să culeg de la fiecare câte un lucru care să mă facă un profesionist şi mai bun.”

De ce nu a mizat pe o carieră internaţională, la fel cum fac mulţi tineri din România? „În cadrul Huawei există o platformă unde să mă dezvolt şi pot să fac mai mult; îmi place să lucrez cu echipe noi; cu oameni din toată lumea şi pot spune că lucrez internaţional - nu am nevoie în acest moment să plec din ţară”, răspunde tânăra.

Când vine vorba despre relaţia cu angajatorul, Ana Maria Boantă este de părere că este necesar ca echipa de management să comunice cu angajaţii săi într-un mod liber; să le asculte părerile şi opiniile şi să le ofere încredere - acesta fiind un aspect care pe ea a ajutat-o să menţină stabilitatea echipei. De altfel, prin prisma unui tânăr angajat, aflat la începutul carierei, oferă şi un sfat mai general angajatorilor: „Sugerez angajatorilor să  ofere angajaţilor să ofere posiblitatea de a veni cu idei noi, să le creeze un mediu în care aceştia să se simtă apreciaţi şi să nu subestimeze pe nimeni, aşa cum s-a întâmplat cu mine; mi s-a oferit o platformă unde să fac mai multe”.

Ea spune că ceea ce a ajutat-o să ajungă la realizări profesionale într-o perioadă scurtă de timp a fost faptul că s-a implicat în mai multe activităţi, care nu aveau neapărat legătură cu poziţia sa de la momentul respectiv, astfel, sfatul său – de data aceasta pentru tinerii angajaţi – ar fi „Să încerce să se implice în activităţi, orice fel de activităţi în companie; să încerce să cunoască cât mai multe persoane; să îşi pună întrebări în legătură cu ceea ce se întâmplă în companie şi procesele lor şi să găsească întotdeauna loc de mai bine”.