Zece povesti de zece

Zece poveşti de 10. Ştefan Cherciu trimite ferestre QFort pe 8 pieţe externe: Am învăţat că în business oportunităţile nu se termină niciodată

18 nov 2019 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Antreprenorul a început să facă producţie în 2004, în prezent deţinând unul dintre cei mai mari producători de tâmplărie de pe plan local.

Ştefan Cherciu a intrat în lumea busi­nessului în 1995, vânzând haine, telefoane, ferestre şi uşi din PVC, iar în 2004 a început să facă pro­ducţie. Astăzi Casa Noastră are peste 1.300 de angajaţi şi aşteap­tă afaceri de peste 70 de milioane de euro în acest an.

„Am început cu 25.000 de euro în aprilie 2004, când am comandat utilaje de 170.000 de euro, direct cu 30 de oameni. Producţia a în­ceput în 25 iulie 2004. (...) Qfort este brand creat de Brandient în 2006, la doar doi ani de când începusem producţia de ferestre şi uşi din PVC şi lansat în mai 2008“, povesteşte antreprenorul, care a investit 55 de milioane de euro în acest business cu ajutorul împru­muturilor bancare.

„Una dintre băncile cu care lucrăm este CEC Bank. Cu ei lucrăm din 2013, după o vizită la fabrică în septembrie 2012 a preşedintelui băncii. Au fost primii care ne-au finanţat după începerea crizei, ne-au ajutat foarte mult, practic am triplat businessul de când lu­crăm cu ei, pentru că avem alo­cată o superechipă“, ex­plică Ştefan Cherciu, care adau­gă faptul că cea mai bu­nă decizie pe care a luat-o în companie a fost când a decis să iasă la export.

„Timid am început să exportăm în 2009, când am exportat de circa 164.000 de euro. În 2010 am reuşit să exportăm de un milion de euro, însă noi considerăm primul an de export anul 2011, când am făcut pri­mele 4,6 mil. de euro, când am par­tici­pat şi la primul târg MadExpo din Milano, în toamnă. Consi­de­răm că am fost şi pregătiţi oarecum pentru că-ţi trebuie timp.“ Anul acesta antreprenorul estimează că vom ajunge la exporturi de 55 milioane de euro, după ce în 2017 şi 2018 s-a situat pe locul 9 în topul celor mai mari exportatori cu capital româ­nesc.  Compania produce siste­me de uşi şi ferestre din PVC şi geam termo­izolant. Anul trecut, Casa Noastr şi-a ma­jorat exporturile cu 12% faţă de anul an­terior. Exporturile au reprezentat astfel circa 75% din totalul businessului în 2018, con­form celor mai recente date.

„Exportăm în Italia, Franţa, Austria, Ger­mania, Elveţia, Olanda, Belgia, Spania, însă reţele de distribuţie avem doar în Italia, Franţa şi România“. De altfel, Spania şi Elveţia sunt cele mai noi pieţe de export pentru producătorul român.

Fabrica unde se produc ferestrele sub brandul QFort se află în localitatea Pieleşti, de lângă Craiova. Unitatea a început să producă în 2007.

Casa Noastră derulează un plan de investiţii cu un buget de 6,5 milioane de euro, banii urmând să fie investiţi începând cu anul acesta, iar data de finalizare fiind estimată pentru începutul anului viitor.

„Cea mai mare lecţie învăţată este că cea mai importantă resursă sunt oamenii şi trebuie respectaţi. De asemenea, am învăţat că îţi trebuie mult bun-simţ dacă vrei să faci business la alt nivel. Şi că oportunităţile nu se termină niciodată.“ El spunea anterior că în 2021 vrea să ducă businessul la 100 de milioane de euro.

Pe piaţa locală a tâmplăriei, alături de Casa Noastră mai activează Electric Plus din Bacău, companie deţinută de Adrian Gârmacea, şi Optimedia din Oradea.

Piaţa de profil se situează la o valoare de 500 de milioane de euro, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor de Materiale de Construcţii din România.

O campanie Ziarul Financiar cu susținerea Cec bank