Zece povesti de zece

Zece poveşti de 10. Sorin Minea a intrat în business în urmă cu 30 de ani şi a dus grupul Angst la afaceri de 30 mil. euro

8 nov 2019 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Produsele realizate de companiile Angst (preparate din carne), Salsi (produse crud-uscate din carne) şi Angst Bistro (mâncare gata preparată) sunt prezente astăzi în reţelele de magazine Mega Image, Kaufland, Carrefour, dar şi în propriile magazine Angst. Cifra de afaceri a grupului a ajuns la circa 30 de milioane de euro anual.

Sorin Minea, de profesie me­dic ve­te­ri­nar, a intrat în lu­mea busi­nes­sului în ’90 prin­tr-un parteneriat cu omul de afa­ceri elveţian Urs Angst, care avea în ţara natală o fa­bri­că de pro­cesa­re a cărnii. S-au cunoscut printr-un prie­ten şi au pus bazele unui busi­ness care astăzi este unul dintre cele mai im­portante afaceri din in­dus­tria cărnii şi a pro­duselor ready meals (mâncare gata preparată - n.red.) de pe plan local.

„În Elveţia, Urs Angst mi-a propus să intrăm printr-un parteneriat, dar în România eu m-am ocupat de dezvol­ta­rea afacerii din ’90 până astăzi. Urs Angst a fost cel care a făcut investiţia în fabrică, iar eu am muncit. Iniţial în aceas­tă afacere s-au investit 20.000 de do­lari, iar în 1992 am cumpărat locaţia no­uă cu circa un milion de dolari de la stat la o licitaţie publică. Am investit peste 15-20 mil. euro în total în această afa­ce­re, dar este imposibil de calculat o cifră exactă“, povesteşte Sorin Minea, care astăzi este, alături de familia sa, singurul acţio­nar al companiei Angst.

Grupul Angst este format astăzi din Angst Ro, Angst Bistro (mân­care gata preparată) şi Salsi Si­naia (pro­duse crud-uscate din carne). „Avem afaceri de circa 30 de mi­lioane de euro pe cele trei companii.“

În compania Angst Ro, familia Mi­nea este uni­cul ac­ţionar, în Salsi com­­pa­nia Angst deţine 88% (restul de 12% fiind deţi­nute de SIF Moldo­va), iar în Angst Bistro Sorin Minea este acţio­nar alături de alţi antrepre­nori. El spune că este greu de adunat câţi bani a investit în această afacere şi su­bli­niază că nu a luat nici­oda­tă par­te din profit, ci a rein­ves­tit câş­ti­gu­rile. Antre­pre­no­rul afir­mă că în prezent lu­crează cu CEC Bank.

„Am luat în jur de 7 mi­­lioa­ne de euro finanţare de la CEC Bank până acum. O par­te din sumă am folosit-o pentru a cumpăra păr­ţi­le so­­cia­le de la par­te­ne­rul meu (Urs Angst - n.red.), o par­te pentru investiţii şi o parte pen­tru capitalul de ru­laj“, a ex­plicat antreprenorul, care con­duce un grup cu 750 de angajaţi.

Grupul de firme Angst a pa­riat în urmă cu aproape trei ani 1,5 mil. euro pe con­­struirea în Buftea, ju­de­ţul Ilfov, a unei fa­brici de mâncare.

Bran­dul Merinde Urba­ne a ajuns în fri­­gi­­de­­rele reţelei de ma­ga­­zi­ne Mega Image. Hala a ars anul tre­cut, iar antre­pre­­­no­rul spune că plă­nu­ieşte să recon­stru­­ias­că această uni­tate. În prezent, pro­­ducţia se reali­zează într-un spaţiu Angst. „Au fost mo­­men­te difi­­cile, dar nu poţi da înapoi în busi­­ness. Întot­dea­u­na aface­rea a mers bine, chiar da­că uneori cu mai mulţi bani sau mai pu­ţini bani, mai greu, mai uşor, dar niciodată nu am cedat. Sunt în­căpăţânat. Să nu ai nici­oda­tă încrede­re în ni­meni, să te bazezi pe oame­nii pe care îi cunoşti şi să nu spui niciodată nu se poate – sunt cele mai importante lu­cruri pe care le-am învăţat din ex­pe­rien­ţa ca antrepre­nor“, spune Sorin Minea, unul dintre cei mai importanţi an­treprenori din industria cărnii.

Produsele din portofoliul grupului Angst se găsesc în 50 de magazine Mega Image, în magazine Kaufland şi Carre­four. Produsele sunt prezente la nivel naţional, însă cu o mare acoperire a pieţei din Bucureşti.

Grupul de firme Angst a avut mai bine de 20 de magazine alimentare pro­prii de tip supermarket, în Bu­cu­­reşti şi în împrejurimi, până în 2014, când gru­pul a decis să vândă magazi­nele retaile­ru­lui Mega Image, la trei luni după ce a ieşit de sub franciza Carrefour. Acum Sorin Minea revine cu un lanţ de magazine, care va fi extins în Bucureşti.

„Avem un magazin deschis în zona Lacul Tei şi vrem ca până la finalul anului viitor să ajungem din nou până la 20 de uni­tăţi. Deschidem magazine de spe­cialitate, doar cu pro­du­se Angst, Angst Bistro şi Salsi. 90% din ma­ga­zinele pe care le vom deschide vor fi în Bucureşti. Nu ne ducem cu deschideri de magazine în ţară pentru că nu le pot controla.“

Angst a deschis recent un magazin în zona Lacului Tei din Capitală şi plănuieşte să ajungă la o reţea de 20 de magazine până la finalul anului 2020.

O campanie Ziarul Financiar cu susținerea Cec bank