Produsele realizate de companiile Angst (preparate din carne), Salsi (produse crud-uscate din carne) şi Angst Bistro (mâncare gata preparată) sunt prezente astăzi în reţelele de magazine Mega Image, Kaufland, Carrefour, dar şi în propriile magazine Angst. Cifra de afaceri a grupului a ajuns la circa 30 de milioane de euro anual.
Sorin Minea, de profesie medic veterinar, a intrat în lumea businessului în ’90 printr-un parteneriat cu omul de afaceri elveţian Urs Angst, care avea în ţara natală o fabrică de procesare a cărnii. S-au cunoscut printr-un prieten şi au pus bazele unui business care astăzi este unul dintre cele mai importante afaceri din industria cărnii şi a produselor ready meals (mâncare gata preparată - n.red.) de pe plan local.
„În Elveţia, Urs Angst mi-a propus să intrăm printr-un parteneriat, dar în România eu m-am ocupat de dezvoltarea afacerii din ’90 până astăzi. Urs Angst a fost cel care a făcut investiţia în fabrică, iar eu am muncit. Iniţial în această afacere s-au investit 20.000 de dolari, iar în 1992 am cumpărat locaţia nouă cu circa un milion de dolari de la stat la o licitaţie publică. Am investit peste 15-20 mil. euro în total în această afacere, dar este imposibil de calculat o cifră exactă“, povesteşte Sorin Minea, care astăzi este, alături de familia sa, singurul acţionar al companiei Angst.
Grupul Angst este format astăzi din Angst Ro, Angst Bistro (mâncare gata preparată) şi Salsi Sinaia (produse crud-uscate din carne). „Avem afaceri de circa 30 de milioane de euro pe cele trei companii.“
În compania Angst Ro, familia Minea este unicul acţionar, în Salsi compania Angst deţine 88% (restul de 12% fiind deţinute de SIF Moldova), iar în Angst Bistro Sorin Minea este acţionar alături de alţi antreprenori. El spune că este greu de adunat câţi bani a investit în această afacere şi subliniază că nu a luat niciodată parte din profit, ci a reinvestit câştigurile. Antreprenorul afirmă că în prezent lucrează cu CEC Bank.
„Am luat în jur de 7 milioane de euro finanţare de la CEC Bank până acum. O parte din sumă am folosit-o pentru a cumpăra părţile sociale de la partenerul meu (Urs Angst - n.red.), o parte pentru investiţii şi o parte pentru capitalul de rulaj“, a explicat antreprenorul, care conduce un grup cu 750 de angajaţi.
Grupul de firme Angst a pariat în urmă cu aproape trei ani 1,5 mil. euro pe construirea în Buftea, judeţul Ilfov, a unei fabrici de mâncare.
Brandul Merinde Urbane a ajuns în frigiderele reţelei de magazine Mega Image. Hala a ars anul trecut, iar antreprenorul spune că plănuieşte să reconstruiască această unitate. În prezent, producţia se realizează într-un spaţiu Angst. „Au fost momente dificile, dar nu poţi da înapoi în business. Întotdeauna afacerea a mers bine, chiar dacă uneori cu mai mulţi bani sau mai puţini bani, mai greu, mai uşor, dar niciodată nu am cedat. Sunt încăpăţânat. Să nu ai niciodată încredere în nimeni, să te bazezi pe oamenii pe care îi cunoşti şi să nu spui niciodată nu se poate – sunt cele mai importante lucruri pe care le-am învăţat din experienţa ca antreprenor“, spune Sorin Minea, unul dintre cei mai importanţi antreprenori din industria cărnii.
Produsele din portofoliul grupului Angst se găsesc în 50 de magazine Mega Image, în magazine Kaufland şi Carrefour. Produsele sunt prezente la nivel naţional, însă cu o mare acoperire a pieţei din Bucureşti.
Grupul de firme Angst a avut mai bine de 20 de magazine alimentare proprii de tip supermarket, în Bucureşti şi în împrejurimi, până în 2014, când grupul a decis să vândă magazinele retailerului Mega Image, la trei luni după ce a ieşit de sub franciza Carrefour. Acum Sorin Minea revine cu un lanţ de magazine, care va fi extins în Bucureşti.
„Avem un magazin deschis în zona Lacul Tei şi vrem ca până la finalul anului viitor să ajungem din nou până la 20 de unităţi. Deschidem magazine de specialitate, doar cu produse Angst, Angst Bistro şi Salsi. 90% din magazinele pe care le vom deschide vor fi în Bucureşti. Nu ne ducem cu deschideri de magazine în ţară pentru că nu le pot controla.“
Angst a deschis recent un magazin în zona Lacului Tei din Capitală şi plănuieşte să ajungă la o reţea de 20 de magazine până la finalul anului 2020.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE