Severnav are o istorie de peste 160 de ani, având în prezent aproape 500 de angajaţi şi afaceri de peste 82 de milioane de lei anual.
Şantierul Naval Severnav din Drobeta-Turnu Severin, cu o istorie de peste 160 de ani, a livrat de la începutul anului către clienţi din vestul Europei trei tancuri chimice fluviale, două nave de tip push barge şi trei nave de tip pasager fluvial, până la finalul anului urmând să mai livreze încă un tanc chimic fluvial.
„Ţările de origine a beneficiarilor navelor construite de Severnav de-a lungul timpului au fost în marea lor majoritate din afara României precum Austria, Ungaria, Germania, Olanda, Belgia, Norvegia, Marea Britanie, Grecia, Portugalia, Cipru, C.S.I, Italia, Scoţia, Ucraina, Serbia, Slovacia, Cehia, Polonia, Turcia, Egipt, China, Cuba şi chiar Polinezia Franceză. În prezent, clienţii reprezintă armatori din Olanda, Belgia şi Germania“, spune Victor Ţîrlea, preşedinte-director general Severnav, companie care anul trecut a raportat o cifră de afaceri de 82,6 milioane de lei (17,7 mil. euro). Severnav este listată pe piaţa AeRO de la Bursa de Valori Bucureşti, având simbol bursier SEVE. În prima jumătate a anului, Severnav a avut o cifră de afaceri de peste 34 de milioane de lei, în creştere cu circa 7% faţă de perioada similară a anului precedent, arată datele din ultimul raport al companiei de pe BVB.
Istoria Şantierului Naval din Drobeta-Turnu Severin aproape se confundă cu cea a oraşului, fiind înfiinţat la 20 de ani de la constituirea ei şi la 18 ani de la promulgarea actului de întemeiere a noului oraş Severin (1833), de prima societate austriacă de navigaţie cu aburi pe Dunăre denumită „Erste Privilegirte Österreichishe Donau Dampfschiffahrts Gesellschaft. În 1990 compania s-a înfiinţat ca societate pe acţiuni.
În prezent, compania are un număr de 6.163 de acţionari. Principalii acţionari sunt Victor Ţîrlea, Giancarlo Merola, CFR Marfă, Josef Dorsonczky, Emil-Dragoş Ionescu, Attila Verestoy şi Dan Segal.
De-a lungul anilor, şantierul a construit de exemplu nave militare, nave de pescuit, tancuri petroliere sau de produse chimice, nave de transport gaze, dar şi nave tip pasager atât fluviale, cât şi maritime.
„Printre proiectele aflate în derulare pentru anul viitor se numără patru nave tip pasager fluvial (în discuţii fiind încă patru unităţi), două tancuri chimice fluviale, o navă fluvială de transport gaze LPG şi un cargou fluvial. În negociere se află încă multe alte proiecte, ce au şanse serioase să se transforme în comenzi certe“, a mai spus Victor Ţîrlea, care conduce o companie cu 486 de angajaţi.
Victor Ţîrlea afirmă că în această afacere s-au investit aproape 20 de milioane de euro de la înfiinţare. Severnav lucrează cu CEC Bank, de la această bancă compania beneficiind de trei facilităţi de credit, şi anume, un credit de investiţie în valoare de 6,8 milioane de euro pentru retehnologizarea şi modernizarea capacităţilor de producţie, o linie de credit pentru finanţarea activităţii curente în valoare de 3,7 milioane de euro şi plafon de finanţare cash şi non-cash în valoare de 14 milioane de euro. Victor Ţîrlea spune că direcţia în care merge industria la nivel mondial este foarte clară şi se numeşte Industry 4.0
„Introducerea conceptului Industry 4.0 / „Smart Manufacturing“ este principala noastră preocupare. El este o necesitate pentru eficientizarea proceselor de producţie. Din punct de vedere economic, Industry 4.0 reprezintă o şansă de relansare, de retehnologizare a producţiei şi evoluţia modelelor de afaceri pentru servicii şi produse“, a mai spus antreprenorul.
Pentru a realiza adevăratul potenţial Industry 4.0, compania îşi planifică transformarea digitală.
„Severnav a început acest proiect cu un studiu, iar într-o primă etapă am achiziţionat şi/sau dezvoltat softuri specifice, achiziţionăm maşini şi echipamente specifice precum şi o serie de zece roboţi de sudură.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE