Antreprenorul Eusebiu Guţu a intrat în acţionariatul Pambac Bacău în 2012 alături de Cătălin Grigoriu, cunoscut pentru distribuitorul de îngrăşăminte şi pesticide Comfert, pe care l-a vândut către grupul Origin Enterprises. În 2017, Cătălin Grigoriu a ieşit din acţionariatul Pambac.
Eusebiu Guţu a moştenit spiritul antreprenorial din familie, tatăl său, Anton Guţu, acesta fiind cel care a fondat în 1991 Popasul Trebeş, care iniţial a avut activităţi de comerţ şi transport. A fost cooptat de tatăl său în dezvoltarea afacerii Popasul Trebeş, a intrat în acţionariatul mai multor companii, iar în 2012 a preluat împreună cu Cătălin Grigoriu ( Comfert) producătorul de panificaţie Pambac.
„După ce am dezvoltat împreună activitatea Pambac, crescând de câteva ori cifra de afaceri, în anul 2017 am hotărât separarea activităţilor în contextul în care Cătălin Grigoriu s-a implicat tot mai mult în agricultură, deschizând noi parteneriate din care Pambac nu făcea parte. Fără îndoială, cel mai important moment după 2012 şi cea mai mare realizare este preluarea controlului unic asupra Pambac de la Comfert Agricultura“, povesteşte Eusebiu Guţu, care deţine în prezent Pambac Bacău, companie care a avut în 2018 o cifră de afaceri de 189,2 milioane de lei (40,7 mil. euro), în creştere cu aproximativ 16% faţă de anul anterior, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Cifra de afaceri în Pambac este realizată în cadrul mai multor linii de business şi activităţi pe care le desfăşoară compania.
„Cea mai mare pondere (din cifra de afaceri - n.red.), de peste 50%, o obţinem din activitatea de morărit, care presupune măcinarea de grâu şi porumb din cereale achiziţionate de la fermieri şi distribuirea făinurilor pe piaţă, prin reţele de tip B to C şi B to B. Circa 15% din cifra de afaceri se realizează din producţia şi distribuţia de paste făinoase, iar 12% din panificaţie“, a mai spus antreprenorul.
Pambac a dezvoltat o reţea de distribuţie cu acoperire la nivel naţional cu extindere, începând din 2013, la nivel internaţional.
„Lucrăm în acest moment cu 51 de distribuitori locali care realizează acoperirea la nivel naţional prin aproximativ 6.500 de magazine din retailul tradiţional. Suntem prezenţi în principalele reţele internaţionale şi naţionale din comerţul modern - hipermarket, supermarket, discounteri şi cash&carry. Ne puteţi găsi brandurile în Kaufland, Auchan, Cora, Mega Image, Profi, Metro, Selgros, dar şi în Unicarm, Ovisim, Diana, Annabella şi altele“, a menţionat antreprenorul.
Compania are în prezent şi opt magazine proprii Pambac şi Pambac Caffe, situate în puncte strategice din Bacău, orientante pe direcţia de retail convenience. Compania comercializează în această reţea produsele proprii de panificaţie, patiserie, cofetărie, morărit şi paste făinoase, dar şi produse de băcănie care asigură completarea coşului zilnic, mărci consacrate în piaţă, furnizate de colaboratori.
„Având în vedere dinamica comerţului modern şi dezvoltarea rapidă a reţelor internaţionale, care afectează puternic retailul tradiţional, considerăm că pentru a menţine reţeua de magazine în condiţii de profitabilitate nu este oportună o extindere“, a explicat el.
Eusebiu Guţu spune că de la preluarea Pambac până în prezent a investit peste 11 mil. euro în proiecte de modernizare şi dezvoltare a liniilor de producţie de pe platform Pambac, dar şi în spaţii de depozitate şi în reţeaua de distribuţie.
Compania are proiecte pe care le-a dezvoltat cu fonduri europene, în valoare de aproximativ 300.000 de euro, din care menţionează linia de ambalare automată de făină, mijloace de transport pentru distribuţie. De asemenea, a realizat şi proiecte pe care le-am dezvolat prin finanţare proprie şi cu fonduri bancare, dintre care menţionează modernizarea morii de porumb, achiziţia liniei de paste medii, modernizarea liniilor de paste lungi şi scurte.
Compania colaborează cu CEC Bank din anul 2015, când banca a finanţat activitatea curentă sub forma unei linii de credite.
„Ulterior, colaborarea cu banca s-a diversificat, iar Pambac a beneficiat de un credit pe termen scurt pentru derularea contractului încheiat cu Ministerul Fondurilor Europene în programul POAD 2015, un credit pe termen mediu pentru refinanţare la altă bancă, facilitate contractată pentru restructurare bilanţieră, iar în anul 2017 am contractat un credit de investiţii pentru extinderea secţiei de paste făinoase, fiind achiziţionate şi puse în funcţiune două noi linii de paste.“
Cât despre planurile de viitor, Eusebiu Guţu spune că intenţionează să investească în continuare în modernizarea şi extinderea capacităţilor de producţie, cu prioritate în secţiile de paste făinoase şi panificaţie, pentru a putea oferi produse competitive atât pe pieţele naţionale, cât şi la export.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE